بلینکن: آمریکایی‌ها روسیه را فورا ترک کنند
کد خبر: 22408

بلینکن: آمریکایی‌ها روسیه را فورا ترک کنند

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد: به شهروندان این کشور نسبت به حضور در روسیه هشدار دوباره می دهیم.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا نسبت به بازداشت روزنامه نگار این کشور از سوی روسیه ابزار نگرانی کرد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز پنج شنبه اعلام کرد که آمریکا عمیقاً از خبر بازداشت یک روزنامه نگار آمریکایی از سوی روسیه، که برای وال استریت ژورنال کار می‌کرد، نگران است.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: ما در مورد شرایط پیش آمده با وال استریت ژورنال در تماس هستیم.

 

بلینکن در ادامه افزود که آمریکا تلاش می کند تا خدمات کنسولی و نیز تمامی حمایت‌های مناسب را برای شهروند آمریکایی بازداشت شده در روسیه فراهم کند.

 

وزیر خارجه آمریکا از رویکرد روسیه در قبال اقدامات جاسوسی با عنوان تلاش‌های مداوم کرملین برای ارعاب، سرکوب و مجازات خبرنگاران یاد کرد و این اقدامات را محکوم کرد.

 

بلینکن در ادامه تاکید کرد که آمریکا هشدار در مورد خطر حضور آمریکایی‌ها در روسیه را بار دیگر تکرار می‌کند و از آنها می‌خواهد این کشور را فوراً ترک کنند.

بر اساس بیانیه سرویس امنیت فدرال روسیه، «ایوان گرشکویچ» شهروند آمریکایی متولد سال ۱۹۹۱ و خبرنگار دفتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به اتهام جاسوسی برای دولت آمریکا بازداشت شده است.

طبق این بیانیه، این روزنامه نگار به دستور آمریکا، اطلاعات محرمانه را درباره فعالیت‌های یک شرکت وابسته به مجتمع نظامی-صنعتی روسیه جمع آوری کرده بود و هنگام تلاش برای جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده، در شهر یکاترینبورگ مسکو بازداشت شد.

دیدگاه تان را بنویسید