عبور دوباره هواپیماهای چین از آسمان تایوان
کد خبر: 22435

عبور دوباره هواپیماهای چین از آسمان تایوان

در حالی که پکن به فعالیت‌های نظامی خود در نزدیکی جزیره تایوان ادامه می‌دهد، وزارت دفاع تایوان امروز شنبه اعلام کرد که ۱۰ هواپیمای چینی از خط میانی تنگه تایوان که معمولاً یک مانع غیررسمی بین دو طرف است، عبور کردند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه در گزارش روزانه خود درباره فعالیت‌های نظامی چین اعلام کرد که ۹ جت جنگنده چینی و یک پهپاد نظامی در ۲۴ ساعت تا ساعت ۶ صبح امروز شنبه از خط میانه عبور کردند.

 

وزارت دفاع تایوان گفت که آنها هم هواپیماهایشان را برای هشدار دادن به هواپیماهای چینی فرستادند، در حالی که سیستم‌های موشکی، آنها را زیر نظر داشتند.

 

تایوان که با وجود مخالفت‌های این جزیره چین آن را بخشی از خود می‌داند، در سال‌های اخیر از مأموریت‌های تقریباً روزانه نیروی هوایی چین در نزدیکی این جزیره‌ که به‌طور دموکراتیک اداره می‌شود، اغلب در بخش جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی خود، شکایت کرده است.

 

پکن تهدید کرده است که اگر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان، که اکنون در آمریکا است، با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیدار کند، تلافی نامشخصی خواهد داشت. انتظار می‌رود تسای در راه بازگشت به تایپه با مک‌کارتی در لس آنجلس ملاقات کند.

 

چین در ماه اوت پس از دیدار نانسی پلوسی، رئیس‌مجلس وقت آمریکا از تایوان، مانورهای جنگی را در اطراف این جزیره برگزار کرد و به فعالیت‌های نظامی خود در نزدیکی تایوان ادامه داد.

دیدگاه تان را بنویسید