حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی
کد خبر: 22826

حمله صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجد الاقصی

پلیس رژیم صهیونیستی ضمن اعلام آماده باش در آخرین جمعه ماه رمضان، با حمله به نمازگزاران درهای مسجد الاقصی را بستند.

به گزارش خودکارنیوز، کانال تلگرامی خبرگزاری شهاب با انتشار تصاویری از حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیانی خبر داد که برای اقامه نماز صبح از طریق باب حطه وارد مسجدالاقصی می‌شدند.

 

هزاران نمازگزار فلسطینی از صبح در مسجدالاقصی حاضر شده و نماز صبح را ادا کردند و سایر فلسطینیان نیز از نابلس و سایر شهر‌های کرانه باختری عازم قدس هستند.

 

شهاب نوشت معتکفان فلسطینی پس از وادار کردن نظامیان اشغالگر به باز کردن باب السلسله و باب حطه به روی معتکفان، در صحن‌های مسجدالاقصی شعار "الله اکبر" و حمایت از مقاومت سردادند. اشغالگران اسرائیلی به سمت نمازگزاران فلسطینی مقابل باب حطه در مسجد الاقصی گاز اشک‌آور شلیک کردند.

 

 

در همین راستا، مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد اشغالگران اسرائیلی برای ممانعت از ورود معتکفان فلسطینی برق مسجد الاقصی را قطع کردند.

 

جنبش مقاومت اسلامی حماس طی بیانیه‌ای عموم فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری و قدس را به حضور گسترده و پررنگ در مسجد الاقصی و اعتکاف در آن و مشارکت فعال در برنامه‌های جمعه "کرانه باختری سپر قدس" به منظور دفاع از قدس و مسجد الاقصی و به شکست کشاندن طرح‌های دشمن صهیونیستی و شهرک‌نشینان اشغالگر علیه آن از جمله تعرض به آن و طرح تقسیم این مسجد فراخواند.

 

آماده‌باش کامل پلیس رژیم صهیونیستی در قدس در آخرین جمعه ماه رمضان

 

روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی امروز جمعه در قدس و مسجد الاقصی به حالت آماده باش کامل درآمده و حدود ۲۳۰۰ نفر از نیرو‌های خود را در اطراف این مسجد مستقر خواهد کرد.

 

این روزنامه اشاره کرد که فردا دست کم ۱۰۰ هزار مسلمان برای شرکت در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مسجد الاقصی حاضر خواهند شد.

 

یک افسر ارشد پلیس رژیم صهیونیستی هم در این باره بیان کرد که حماس جوانان فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ را به حضور گسترده در مسجد الاقصی و دفاع از آن در برابر یهودیان فراخوانده است.

 

بستن حریم هوایی اراضی اشغالی در مرز‌های شمالی و جنوبی

 

رژیم صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است، تدابیر امنیتی شدیدی را به اجرا گذاشته و به حالت آماده باش کامل درآمده است.

 

شبکه عبری زبان کان اعلام کرد رژیم صهیونیستی حریم هوایی خود را در مرز‌های شمالی و جنوبی با لبنان، سوریه و غزه تا مسافت ۶ کیلومتر می‌بندد.

 

این شبکه اشاره کرد که بسته شدن حریم هوایی اراضی اشغالی از ترس تشدید اوضاع امنیتی و احتمال حمله راکتی به مناسبت آخرین جمعه ماه رمضان و روز جهانی قدس انجام گرفته است.

 

از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم بیان کرد که این رژیم خود را برای تنش و درگیری‌های شدید در آخرین جمعه ماه رمضان آماده می‌کند.

 

این شبکه افزود که امروز آخرین جمعه ماه رمضان و همزمان روز جهانی قدس است و همین دو مسئله موجب شده تا آماده باش در اراضی اشغالی به بالاترین سطح ممکن برسد.

 

بر همین اساس، ارتش رژیم صهیونیستی اقدام به استقرار سکو‌های سامانه گنبد آهنین در سرتاسر اراضی اشغالی کرده است

دیدگاه تان را بنویسید