هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم + ویدئو
کد خبر: 22893

هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم + ویدئو

همزمان با تشدید تنش در سودان، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان در فرودگاه واقع در پایتخت سودان هدف قرار گرفت.

به گزارش خودکارنیوز، مزمان با تشدید تنش در سودان، کشور واقع در شمال آفریقا یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان هدف قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای «ایرباس -۳۳۰» این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفت.

 

این شرکت اعلام کرد مسافران، خدمه و کارکنان خود را از فرودگاه به سفارت عربستان در خارطوم منتقل کرده است. اینک پروازهای خطوط عربستان سعودی به سودان و بالعکس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است

 

این گزارش حاکیست که درگیری‌ها بین ارتش سودان و گروه شبه‌نظامی نیروهای پشتیبانی سریع روز شنبه آغاز و صدای تیراندازی در چندین بخش از خارطوم شنیده شد. شاهدان از تیراندازی در شهرهای مجاور خبر داده‌اند.

 

یک منبع آگاه در دولت سودان به الجزیره گفت که قرار بود صبح امروز نشستی میان البرهان و «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع برگزار شود و پیش از برگزاری این دیدار، درگیری‌های امروز رقم خورد.

IMG_20230416_233225

در پی درگیری شدید میان ارتش و شبه‌نظامیان پشتیبانی سریع سودان، فرودگاه بین‌المللی خارطوم، کلیه پروازهای خود را متوقف کرد. این در حالی است که نیروهای پشتیبانی سریع ادعا می‌کنند که کنترل فرودگاه‌های خارطوم و مروی در شمال سودان نزدیک مرز مصر را به دست گرفته‌اند و خسارات سنگینی به ارتش این کشور وارد کرده‌اند. اما ارتش تصرف فرودگاه خارطوم از سوی این نیروها را هنوز تایید نکرده است و فرماندهی ارتش سودان تنها اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی سریع تلاش دارند تا مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح سودان را تصرف کند.

دیدگاه تان را بنویسید