اوضاع آشوبناک در فرانسه بعد از سخنرانی ماکرون
کد خبر: 22961

اوضاع آشوبناک در فرانسه بعد از سخنرانی ماکرون

تعداد زیادی از مردم فرانسه در اعتراض به تاکید دولت این کشور بر اجرای قانون تغییرات بازنشستگی، در شهرهای مختلف از جمله پاریس و لیون تظاهرات کردند.

به گزارش خودکارنیوز، در ادامه اعتراضات به طرح جنجالی دولت فرانسه برای اعمال تغییرات در قانون بازنشستگی، مردم این کشور بار دیگر دست به تظاهرات زدند.

تعداد زیادی از مردم فرانسه شامگاه دوشنبه در اعتراض به تاکید دولت این کشور بر اجرای قانون تغییرات بازنشستگی، در شهرهای مختلف از جمله پاریس و لیون تظاهرات کردند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه دوشنبه مشغول سخنرانی درباره اجرای این قانون به هر قیمتی بود که تظاهرات گسترده آغاز شد.

جمعی از معترضان در مقابل ساختمان شهرداری پاریس تجمع کرده و با انجام اقداماتی چون شعار سردادن، دست زدن و شکستن گلدان‌ها خشم خود را نسبت به دفاع ماکرون از اصلاحات حقوق بازنشستگی ابراز کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات‌کنندگان مذاکره با ماکرون را رد کردند و گفتند که او نظر اکثر شهروندان فرانسوی مخالف اصلاحات را در نظر نگرفته است.

خبرنگار شبکه «ریانووستی» نیز گزارش داد که تجمع مسالمت‌آمیز نزدیک شهرداری پاریس با مداخله پلیس به خشونت کشیده شد و مردم سطل‌های زباله را واژگون کرده و به آتش می‌کشند.

بر این اساس، پلیس فرانسه برای متفرق کردن معترضان در میدان جمهوری پاریس از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

دیدگاه تان را بنویسید