۳۰۰ کشته و ۲۶۰۰ زخمی از ابتدای درگیری‌های سودان
کد خبر: 23016

۳۰۰ کشته و ۲۶۰۰ زخمی از ابتدای درگیری‌های سودان

سازمان بهداشت جهانی از کشته شدن ۳۰۰ نفر و زخمی شدن ۲۶۰۰ نفر از آغاز درگیری‌ها در سودان خبر داد.

 به گزارش خودکارنیوز، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که از ابتدای جنگ داخلی در سودان تاکنون، ۳۰۰ نفر کشته شده و بیش از ۲۶۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

با وجود اعلام آتش‌بس ۲۴ ساعته در سراسر سودان، درگیری‌های شدید میان ارتش سودان به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» در اطراف کاخ ریاست جمهوری و فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم برای پنجمین روز متوالی در جریان است.

عصر امروز درگیری های شدیدی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف کاخ جمهوری و مقر فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور در شهر خارطوم از سر گرفته شده است. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که در این درگیری‌های شدید از سلاح‌های سنگین و اسلحه‌های سبک استفاده شده است.

آتش‌بس از ساعت ۱۸ عصر دیروز سه شنبه به وقت محلی سودان آغاز و بمدت ۲۴ ساعت ادامه دارد. دو طرف درگیر در سودان همچنین توافق کردند که آتش بس از عصر امروز (ساعت ۱۸:۰۰) به وقت محلی به مدت ۲۴ دیگر ساعت تمدید شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده است. حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای حمایت سریع به یکدیگر منجر به خسارت به اموال عمومی شده و برای تامین آب و برق در برخی مناطق از خارطوم مشکل ایجاد کرده است.

دیدگاه تان را بنویسید