احتمال دادگاهی شدن مایکروسافت به دست ایلان ماسک
کد خبر: 23130

احتمال دادگاهی شدن مایکروسافت به دست ایلان ماسک

ایلان ماسک از غول آمریکایی صنعت فناوری شکایت می‌کند.

 

به گزارش خودکارنیوز، هفته‌ی گذشته، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد پشتیبانی سرویس Digital Marketing Center از توئیتر ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌پایان می‌رسد. این یعنی کاربران پلتفرم تبلیغاتی مایکروسافت دیگر نمی‌توانند توئیت بنویسند و آن‌ها را زمان‌بندی و مدیریت کنند و توئیت‌های قبلی را ببینند.

 

توئیتر اعلام کرد نسخه‌ی سازمانی API این شبکه‌ی اجتماعی ماهانه ۴۲٬۰۰۰ دلار قیمت دارد. این قیمت سرسام‌آور باعث شده است تعداد زیادی از توسعه‌دهندگان کوچک سرویس‌هایی را به‌پایان راه برسانند که برپایه‌ توئیتر توسعه داده بودند. توئیتر همچنان نسخه‌ رایگان API را نیز دردسترس قرار می‌دهد؛ اما عملکرد این نسخه بسیار محدود است.

 

توقف پشتیبانی مایکروسافت از توئیتر باعث ناراحتی ایلان ماسک شده است. ماسک اعلام کرد مایکروسافت به شیوه‌ای غیرقانونی از داده‌های توئیتر استفاده کرده و اکنون «زمان دادخواهی» است.

 

ایلان ماسک به‌وضوح نگفته است که منظورش از استفاده‌ غیرقانونی از داده‌ها چیست. احتمالاً او به بهره‌گیری OpenAI از داده‌های توئیتر برای تعلیم مدل‌های هوش مصنوعی اشاره می‌کند. مایکروسافت مالک OpenAI نیست؛ اما بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت محسوب می‌شود. شایان ذکر است که بین مایکروسافت و OpenAI رابطه‌ی تجاری بسیار پررنگی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید