در اقدامی تلافی‌جویانه، روسیه ۱۰ دیپلمات نروژی را اخراج کرد
کد خبر: 23233

در اقدامی تلافی‌جویانه، روسیه ۱۰ دیپلمات نروژی را اخراج کرد

وزارت خارجه نروژ روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه ۱۰ دیپلمات این کشور را از سفارت نروژ در مسکو اخراج کرده است؛ اقدامی که به گفته مقامات مسکو به تلافی تصمیم نروژ برای اخراج دیپلمات های روس اتخاذ شده است.

 به گزارش خودکارنیوز، خبرگزاری رویترز نوشت: وزارت خارجه نروژ با اعلام خبر اخراج دیپلمات هایش گفت روسیه از این دیپلمات ها خواسته است هر چه سریع تر خاک این کشور را ترک کنند.

رویترز نوشت: تصمیم مسکو پس از آن اتخاذ شد که نروژ ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) اعلام کرد ۱۵ مقام سفارت روسیه در اسلو را اخراج کرده است. دولت نروژ گفت این دیپلمات ها مقام های اطلاعاتی بودند که تحت پوشش دیپلمات فعالیت می کردند.

وزارت خارجه نروژ در بیانیه ای نوشت: سفیر ما... امروز از سوی وزارت خارجه روسیه مطلع شده که ۱۰ نفر از دیپلمات های ما «نامطلوب» ارزیابی شده اند.

این وزارتخانه افزود: مقام های روسیه می گویند به تلافی اقدام نروژ به اخراج دیپلمات های نروژی تصمیم گرفته اند.

به گزارش ایرنا، دولت نروژ پیشتر اعلام کرد که دیپلمات های روسی را به دلیل ظن به جاسوسی در سفارت روسیه در اسلو، از این کشور اخراج کرده است.

آنیکن هویتفلد وزیر امور خارجه این کشور شمال اروپا در این زمینه گفت که اخراج دیپلمات های روسیه اقدامی مهم برای مقابله و کاهش دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی این کشور در نروژ و در نتیجه تامین منافع ملی نروژ است.

دولت نروژ اعلام کرد فعالیت دیپلمات‌های اخراج شده با وضعیت دیپلماتیک آنها ناسازگار بوده است.

هویتفلد همچنین اظهار داشت: ما به افسران اطلاعاتی که از نروژ درخواست روادید می‌کنند، روادید نمی‌دهیم. ما در مورد دیپلمات‌های معمولی صحبت نمی‌کنیم بلکه در مورد افسران اطلاعاتی تحت پوشش دیپلماتیک صحبت می‌کنیم. فعالیت‌های آنها تهدیدی برای منافع نروژ است.

دیدگاه تان را بنویسید