ران دسانتیس، رقیب جمهوری‌خواه ترامپ: ایران با برنامه هسته‌ای خود درصدد نابودی کامل دولت یهود است/ هیچ دشمنی خصمانه‌تر از ایران برای آمریکا و اسرائیل وجود ندارد
کد خبر: 23246

ران دسانتیس، رقیب جمهوری‌خواه ترامپ: ایران با برنامه هسته‌ای خود درصدد نابودی کامل دولت یهود است/ هیچ دشمنی خصمانه‌تر از ایران برای آمریکا و اسرائیل وجود ندارد

«ران دسانتیس» فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا و رقیب جدی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در سفر به قدس اشغالی علیه برنامه هسته‌ای و حضور منطقه‌ای ایران لفاظی کرد.

به گزارش خودکارنیوز، در شرایطی که تحرکات انتخاباتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ادامه دارد، اصلی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه ترامپ به فلسطین اشغالی سفر کرده و در قدس اشغالی علیه ایران موضعگیری کرده است.

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا برای گرامیداشت هفتاد و پنجمین سالروز تاسیس رژیم صهیونیستی به فلسطین اشغالی رفته و امروز (پنجشنبه) در یک مراسم در قدس اشغالی سخنرانی کرد.

فرماندار فلوریدا در شرایطی به فلسطین اشغالی رفته که بنا بر گزارش شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» او قرار است تا اواسط ماه می (اواخر اردیبهشت) رسما وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود.

ران دسانتیس که رسانه‌های آمریکایی او را اصلی‌ترین و جدی‌ترین رقیب جمهوری‌خواه دونالد ترامپ خوانده‌اند، امروز در یک مراسم در قدس اشغالی حاضر شد و سخنرانی کرد.

فرماندار ۴۴ ساله فلوریدا در ابتدای این سخنرانی، قدس اشغالی را «پایتخت ابدی مردم یهودی» خواند و در سراسر سخنرانی خود به تمجید از رژیم صهیونیستی پرداخت.

ران دسانتیس در شرایطی به فلسطین اشغالی رفته که او پیش از سفر به قدس اشغالی، به ژاپن رفته بود و در توکیو با مقام‌های ژاپنی دیدار کرده بود.

وی در ابتدای سخنرانی خود، به شدت از تاریخ پر از اشغالگری و جنگ‌های متجاوزانه رژیم صهیونیستی چند دهه‌ای تاریخ این رژیم تعریف و تمجید کرد و سپس به تکرار مواضع ضد ایرانی مقام‌های تل‌آویو و واشنگتن کرد

فرماندار فلوریدا در بحث مربوط به ایران مدعی شد که این کشور با برنامه هسته‌ای خود درصدد «نابودی کامل دولت یهودی است».

به ادعای او، «اسرائیل مهد آزادی در این منطقه است» و این رژیم را یکی از با ارزش‌ترین و قابل اعتمادترین متحدان آمریکا خواند. وی افزود: «حفظ روابط خوب آمریکا و اسرائیل یکی از اولویت‌های من در مقام منتخب (در مجلس نمایندگان و فرمانداری فلوریدا) بوده است».

دسانتیس در بخش دیگری از این سخنرانی و اتهام‌زنی‌های ضد ایرانی خود، به توافق هسته‌ای برجام و حضورش در مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرد.

فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا گفت: «ما در ایالات متحده و اسرائیل، منافع مشترک بسیاری داریم و البته دشمنان مشترکی هم داریم. شاید هیچ دشمنی خصمانه‌تر برای هر دوی ایالات متحده و اسرائیل از رژیم اسلامگرا در ایران وجود ندارد».

وی ادامه داد: «رژیم اسلامگرا از زمان تاسیسش در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷)، ایالات متحده را به عنوان مهمترین دشمنش می‌بیند و احتمالا اسرائیل در رتبه بعدی قرار دارد و ما در این موضوع (دشمنی ایران با آمریکا و اسرائیل) با هم اشتراک داریم».

این سیاستمدار جمهوری‌خواه به تکرار طوطی وارد اتهام زنی علیه برنامه هسته‌ای صالح آمیز ایران پرداخت و این برنامه را «خطری بزرگ برای این منطقه»، «تهدید موجودیتی برای اسرائیل» و «تهدیدی برای ایالات متحده» خواند.

دسانتیس با بازنقل سابقه اقدامات خود در مقام نماینده مجلس نمایندگان آمریکا درباره برجام هم گفت که او از ابتدا با این توافق مخالف بوده چرا که باعث تقویت ایران با استفاده از میلیارد‌ها دلار ناشی از آن می‌شد. وی خواستار «پاسخگو کردن رژیم» (ایران) شد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود در قدس اشغالی به دفاع تمام قد از رژیم صهیونیستی پرداخت و انزجار خود را از جنبش بین‌المللی «تحریم، انزوا و عدم سرمایه‌گذاری اسرائیل» (بی‌دی‌اس) اعلام کرد.

به ادعای او، «اسرائیل به طرزی بی سابقه و غیر منصفانه در معرض انتقادات بین‌المللی و حملات سیاسی قرار گرفته است». وی همچنین قطعنامه‌های سازمان ملل علیه رژیم صهیونیستی را هم محکوم کرد.

ران دسانتیس همچنین مدعی شد که کارزار بین‌المللی تحریم اسرائیل را «اقدامی یهودستیزانه» خواند و محکوم کرد.

وی به حاضران در این نشست در فلسطین اشغالی گفت: «ماموریتی که در مقابل ما به عنوان آمریکایی‌ها است این است که با قدرت در کنار اسرائیل و مردم یهود قرار بگیریم. ما باید از حق اسرائیل برای دفاع از خودش حمایت کنیم که این موضوع شامل همکاری مستحکم نظامی و اطلاعاتی می‌شود و همچنین حفظ برتری کیفی نظامی اسرائیل (بر منطقه) را هم دربرمی‌گیرد».

فرماندار فلوریدا در بخشی از این سخنرانی خود، به اعتراضات سراسری در فلسطین اشغالی اشاره کرد و تلویحا از مواضع دولت دموکرات جو بایدن در قبال این اعتراضات انتقاد کرد.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی گفت: «ایالات متحده باید به حق اسرائیل برای تصمیم گیری درباره حکمرانی بر خودش احترام بگذارد. شما کشوری باهوش هستید، شما راهش را پیدا خواهید کرد و ما (آمریکا) نباید درباره این موضوعات مهم وارد شویم»

وی خواستار حمایت بیشتر آمریکا از توافقات سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی شد و تصریح کرد: «ایالات متحده همچنین باید دوباره تعهد خودش را به ساختار توافقات آبراهام نشان دهد و اتحاد مستحکمی بین ایالات متحده، کشور‌های سنی عربی و اسرائیل علیه تهدیدات رژیم ایران ایجاد کند».

دیدگاه تان را بنویسید