آمریکا مدعی توقیف یک نفتکش از سوی ایران در خلیج عمان شد
کد خبر: 23247

آمریکا مدعی توقیف یک نفتکش از سوی ایران در خلیج عمان شد

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که ایران یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در خلیج عمان توقیف کرده است.

به گزازش خودکارنیوز، نیروی دریایی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی  اعلام کرد نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در خلیج عمان توقیف کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در خاورمیانه نام این کشتی را"ادونتیج سوییت"( Advantage Sweet) اعلام و ادعا کرد: این نفتکش هنگام  توقیف پیام کمک ارسال کرده است.  اقدامات ایران مغایر با قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است. ایران باید فورا نفتکش را آزاد کند.

در بیانیه نیروی دریایی آمریکا آمده است: در تاریخ ۲۷ آوریل حدود ساعت ۱:۱۵ بعد از ظهر پنجشنبه به وقت محلی، نفتکش "ادونتیج سوییت"( Advantage Sweet) با پرچم جزایر مارشال توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هنگام عبور از آب های بین المللی در خلیج عمان توقیف شد. این نفتکش هنگام  توقیف پیام کمک صادر کرد. ناوگان پنجم آمریکا اوضاع را زیر نظر دارد. اقدامات ایران مغایر با قوانین بین المللی و مخل امنیت و ثبات منطقه است. دولت ایران باید فورا نفتکش را آزاد کند.

نیروی دریایی آمریکا مدعی شد: تداوم آزار و اذیت کشتی‌ها  توسط ایران و مداخله این کشور  در حقوق کشتیرانی در آب‌های منطقه، تهدیدی برای امنیت دریایی و اقتصاد جهانی است. در دو سال گذشته، ایران دست کم پنج کشتی تجاری را که در خاورمیانه تردد می کردند به طور غیرقانونی توقیف کرده است.

برخی رسانه های بین المللی گزارش داده اند، داده‌های ردیابی ماهواره‌ای این کشتی از پایگاه "مارین ترافیک"(MarineTraffic.com) نشان می دهد که این نفتکش عصر روز پنجشنبه در خلیج عمان در شمال مسقط، پایتخت عمان، قرار داشته است. این نفتکش به تازگی از کویت  حرکت کرده و مقصد آن هیوستون، تگزاس ذکر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید