رژیم صهیونیستی  مدعی توافق با اسپانیا علیه ایران شد
کد خبر: 23276

رژیم صهیونیستی مدعی توافق با اسپانیا علیه ایران شد

رسانه‌های اسرائیلی مدعی توافق مادرید و تل آویو برای تشکیل چارچوبی امنیتی علیه ایران شدند.

 به گزارش خودکارنیوز،  و به نقل از کانال صهیونیستی آی ۲۴ نیوز، سفر  الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اسپانیا در ادامه تلاش‌های رژیم علیه برنامه هسته‌ای ایران انجام شده است. گفته می‌شود کوهن در ابتدای سفر خود با خوزه مانوئل آلبارس، وزیر خارجه اسپانیا دیدار کرده است.

رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند دو وزیر توافق کرد‌ه‌اند که همکاری‌های امنیتی بین دو طرف را افزایش دهند و از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای می‌خوانند، جلوگیری کنند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه تهران، مدعی شد: «من از آلبارس به خاطر موضع قاطع و حمایتش در مبارزه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تشکر می‌کنم. به وی گفتم که ما باید یک جبهه مصمم علیه آن‌ها تشکیل دهیم که شامل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی در عین حال تهدید نظامی است». 

سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به اسپانیا در بحبوحه یهودی ستیزی و احساسات ضد صهیونیستی در این کشور انجام می‌شود. در ماه فوریه، آدا کولاو، شهردار بارسلونا، مخالفت خود را با «آپارتاید اسرائیل» اعلام کرد و فوراً به توافقنامه خواهرخواندگی با تل آویو پایان داد. این توافق در سال ۱۹۹۸ منعقد شده بود. در همان ماه، طرفداران فلسطین در اسپانیا، به رودیکا رادیان گوردون، فرستاده صهیونیست طی سخنرانی در دانشگاه مادرید حمله کردند.

افزون بر این، اخیراً در هفتاد و پنجمین روز به اصطلاح استقلال بارسلونا از رژیم در چهارشنبه گذشته، کنیسه «چاباد-لوباویچ» با شعار «چرا در فلسطین مردم را می‌کشی» تخریب شد. این دومین اقدام تخریبی در یکی از کنیسه‌های این شهر در ۹ روز گذشته است.

دیدگاه تان را بنویسید