عصبانیت اردوغان از «اکونومیست»
کد خبر: 23501

عصبانیت اردوغان از «اکونومیست»

رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به جلد اخیر مجله «اکونومیست» در فضای مجازی نوشت که اجازه نخواهد داد اراده ملی این کشور با جلد مجلاتی که ابزار دست قدرت‌های جهانی هستند، تهدید شود.

به گزارش خودکارنیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه دیروز (جمعه، پنجم می) طی مطلبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، به جلد اخیر مجله انگلیسی «اکونومیست» واکنش نشان داد.

طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، رئیس‌جمهور ترکیه در این مطلب خود تاکید کرد که کشورش اجازه نخواهد داد سیاست‌های داخلی آن از روی جلد مجلات بین‌المللی هدایت شود.

مجله اکونومیست در آخرین شما مطلبی را با عنوان «مهم‌ترین رویداد انتخاباتی در سال ۲۰۲۳» منتشر و در آن، رئیس‌جمهور اردوغان را «دیکتاتور» توصیف کرد.

اردوغان در این باره تصریح کرد: کشور ترکیه اجازه نخواهد داد سیاست داخلی‌اش هدایت، و اراده ملی آن با جلد مجلاتی که ابزار دست قدرت‌های جهانی هستند، تهدید شود.

او درباره موفقیت‌های دیپلماتیکی که کشورش طی سال‌های اخیر چه در میدان و چه بر سر میز مذاکره به دست آورده، گفت: از طریق «قرن ترکیه» همه این موفقیت‌های دیپلماتیک را به اوج خواهیم رساند.

این اولین بار نیست که اکونومیست از سیاست‌های اردوغان انتقاد و خواهان برکناری او می‌شود. این مجله ماه ژوئیه گذشته نیز جلد خود را به رئیس‌جمهور ترکیه اختصاص داده و او را به «دیکتاتوری و سلطنت» متهم کرده بود.

سال ۲۰۱۳ هم این مجله انگلیسی در انتقاد از سیاست‌های اردوغان در دوره نخست‌وزیری‌اش، طرح دیگری را علیه او منتشر کرد؛ آن زمان که ترکیه صحنه تظاهرات داخلی بود، اکونومیست از اردوغان به عنوان «سلطان» یاد گرده بود. این اقدام سال ۲۰۱۸ با استفاده از لقب «دیکتاتور» علیه اردوغان تکرار شد.

دیدگاه تان را بنویسید