تداوم اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی+ ویدئو
کد خبر: 23514

تداوم اعتراضات به قتل سیاه‌پوست آمریکایی+ ویدئو

شماری از معترضان با تجمع در شهر نیویورک، طرح اتهامات جنایی علیه عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که یک فرد بی‌خانمان سیاه‌پوست را در متروی این شهر خفه کرده بود، خواستار شدند.

به گزارش خودکارنیوز، خبرگزاری رویترز نوشت، این دو فرد هر دو مسافر مترو بودند و وکلای قاتل گفته اند که وی قصد آسیب زدن به فرد سیاه پوست را نداشته است.

مرگ جردن نیلی سیاه پوست ۳۰ ساله آمریکایی در روز دوشنبه گذشته انتقادهای شدیدی را درباره فقدان حمایت مدنی از افراد مبتلا به بیماری های روانی وبی خانمانی برانگیخته است.

صدها تن از معترضان در تجمع روز جمعه با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار اجرای عدالت درباره این سیاه پوست شدند. بر روی پلاکاردهای آنها همچنین نوشته شده بود «فقیر بودن جرم نیست».

مقامات، هویت عضو سابق نیروی دریایی آمریکا را فاش نکرده اند اما شرکت حقوقی «ریزر اند کِنیف» در بیانیه ای گفته که نماینده فرد قاتل است و او را دنیل پنی معرفی کرده است.

پیش از این اعتراضات نیز در همان روز جمعه اتحادیه کمونیست های جوان نیویورک در دفتر دادستانی منطقه منهتن خواستار متهم شدن دنیل پنی شده بودند. آنها همچنین خواستار تحقیقات درباره پلیسی شدند که بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی بعد از پرسیدن سوالاتی، به عضو سابق نیروی دریایی آمریکا اجازه داد که برود.

سازمان دهندگان تظاهرات این اقدام را «زجرکشی» و نمونه ای از «اجرای خودسرانه عدالت از سوی سفیدپوستان» علیه رنگین پوستان توصیف کرده اند.

به گزارش ایرنا، جولی بولسر سخنگوی پزشکی قانونی نیویورک اعلام کرد که جردن نیلی بر اثر فشار به گردن و خفه شدن جان خود را از دست داد.

گزارش شده است که تفنگدار سابق آمریکایی پس از به زمین انداختن نیلی، گردن وی را گرفته و فشار داده است، نیلی بر اثر این درگیری بی‌هوش شده و در بیمارستان جان باخت. ویدوی حادثه نشان می‌دهد که نیلی به مدت ۲ دقیقه و ۵۵ ثانیه توسط قاتل تحت فشار بود.

پیشتر گروهی از تظاهرکنندگان روز گذشته در همان ایستگاهی که جردن نیلی به قتل رسید، تجمع کرده و خواستار دستگیری عاملان حادثه شدند.

دیدگاه تان را بنویسید