تعداد تلفات غیرنظامیان در سودان به۴۸۱ نفر رسید/ ریاض: مذاکره جده برای آتش بس کوتاه مدت است
کد خبر: 23588

تعداد تلفات غیرنظامیان در سودان به۴۸۱ نفر رسید/ ریاض: مذاکره جده برای آتش بس کوتاه مدت است

منابع خبری از افزایش شمار قربانیان غیرنظامی درگیری ها در سودان به ۴۸۱ نفر در سایه آغاز مذاکرات مقدماتی دو طرف درگیر در جده عربستان برای برقراری آتش بس موثر و موقت خبر دادند.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اتحادیه پزشکان سودان اعلام کرد که تعداد کشته شدگان غیرنظامی درگیری ها میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به ۴۸۱ نفر رسید.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد که از ابتدای این درگیری ها تا کنون ۲۵۶۴ غیر نظامی مجروح شدند.

از سوی دیگر، وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که نمایندگانی از ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از روز شنبه گفت وگوهای مقدماتی در جده به منظور ایجاد آتش بس موثر و کوتاه مدت را آغاز کرده اند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عربستان، هدف از این مذاکرات تسهیل روند رسیدن کمک های بشردوستانه، بازگرداندن خدمات اساسی و ایجاد برنامه زمانی برای انجام مذاکرات گسترده در راستای ایجاد آتش بس دائم برای درگیری ها است.

در این بیانیه آمده است که بررسی اقدامات امنیتی میان طرف های درگیری به منظور انجام موارد ذکر شده آغاز شده است.

دولت عربستان اعلام کرد که ریاض و واشنگتن طرف های سودانی را به جدی بودن در گفت وگو تشویق کردند و از آن ها خواستند که فضای مثبت مذاکرات مقدماتی در جده را حفظ کنند.

با وجود برخی تلاش های دیپلماتیک برای پایان درگیری در سودان و تمدید چندباره آتش بس بین دوطرف درگیر، نبردها هر از چند گاهی در خارطوم پایتخت این کشور روی می دهد.

گزارش های سازمان جهانی بهداشت نیز حاکی است که درگیری های سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) تاکنون صدها کشته و هزاران نفر دیگر از جمله امدادگران سازمان ملل را مجروح کرده و ده ها هزار نفر نیز وادار به فرار از مناطق درگیری و رفتن به سمت ایالت های دیگر و یا کشورهای همسایه مانند مصر و چاد شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف هم در گزارشی از وجود بررسی هایی خبر داد که نشان می هد در هر ۷ ساعت یک کودک سودانی کشته یا زخمی می شود.

دیدگاه تان را بنویسید