شبکه صهیونیستی:موشک‌های شلیک شده به عسقلان پیشرفته بود/ سه شرط جهاد اسلامی برای آتش بس
کد خبر: 23689

شبکه صهیونیستی:موشک‌های شلیک شده به عسقلان پیشرفته بود/ سه شرط جهاد اسلامی برای آتش بس

شبکه هفت رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تعدادی از موشک های شلیک شده توسط نیروهای مقاومت فلسطینی به شهرک صهیونیست نشین عسقلان پیشرفته و حامل کلاهک های انفجاری به وزن ۵۰۰ کیلوگرم بود.

به گزارش خودکارنیوز، این شبکه صهیونیستی امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر به نقل از «یزهر دیوید» یکی از مقامات ارشد سابق دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) اعتراف کرد که قدرت بازدارندگی رژیم اسرائیل در مقابل مقاومت به شدت تحلیل رفته است.

 

وی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در انهدام برخی از موشک‌های شلیک شده به سمت سرزمین‌های اشغالی افزود که «در این خصوص رسانه‌های فلسطینی به ما می‌خندند.»

 

در خبری دیگری، آژانس مطبوعات فلسطین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی نوشت: جنبش جهاد اسلامی فلسطین سه شرط را برای رژیم اسرائیل جهت آتش بس در نوار غزه تعیین کرده است.

 

این منبع به نقل از رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) اعلام کرد: «تحویل پیکر شهید شیخ خضر عدنان»(از رهبران جنبش جهاد اسلامی)، توقف ترور در کرانه باختری و لغو «راهپیمایی پرچم‌» که قرار است هفته آینده در شهر قدس برگزار شود، سه شرط تعیین شده از سوی جهاد اسلامی برای آتش بس است.

 

کان تاکید کرد که مذاکرات آتش‌بس با میانجیگری مصر با مشکلات زیادی مواجه شده زیرا جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اشغالگران اسرائیلی خواسته تا متعهد شوند که به ترور فرماندهان این جنبش متوسل نشوند، اما رژیم اسرائیل این خواسته را رد کرده است.

 

پایگاه اطلاع‌رسانی تلویزیون رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی که نام آن را فاش نکرد، افزود: در این مرحله، ما دغدغه آتش‌بس نداریم، بلکه فقط به آغاز درگیری فکر می‌کنیم.

 

کان اضافه کرد: به رغم آنکه منابع آگاه از جزئیات مذاکرات آتش‌بس می‌گویند و نور امیدی برای دستیابی به آتش‌بس مورد توافق وجود دارد و شلیک راکت از نوار غزه قبل از نیمه‌شب گذشته متوقف شد، پیش بینی می‌شود که شلیک این موشک‌ها بار دیگر پس از پایان آتش‌بس آغاز شود، زیرا یکی از فرماندهان عالی یگان موشکی جنبش جهاد اسلامی شب گذشته توسط ارتش اسرائیل ترور شد.

 

سه فلسطینی از جمله مسئول یگان موشکی سرایا القدس (گردان‌های قدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بامداد روز پنجشنبه بر اثر هدف قرار دادن یک آپارتمان مسکونی در شهرک «حمد» در جنوب نوار غزه توسط جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

 

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی با انتشار پیام تسلیتی از شهادت «علی حسن غالی» (ابومحمد) عضو شورای نظامی و فرمانده یگان موشکی سرایا القدس (گردان‌های قدس) در عملیات ترور خائنانه صهیونیست‌ها که بامداد امروز در خان یونس در جنوب نوار غزه انجام شد، خبر داد.

 

در این پیوند، سخنگوی ارتش اشغالگر رژیم اسرائیل گفت: با انجام عملیات نظامی توانستیم «علی غالی» فرمانده نیروی موشکی جنبش جهاد اسلامی فلسطین را در نوار غزه که همراه با دو عضو دیگر این جنبش در ساختمانی در خان یونس بود،ترور کنیم.

 

از بامداد روز سه شنبه جنگنده‌ - بمب افکن های رژیم صهیونیستی نوار غزه را هدف حملات سنگین خود قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۲۳ فلسطینی از جمله چند کودک و زن و چهار فرمانده ارشد گروهان‌های قدس (سرایا القدس) شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهید شدند.

 

ارتش رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که ۱۳۳ نقطه از نوار غزه را آماج حملات شدید خود قرار داده است.

 

گروه‌های مبارز فلسطینی نیز در اقدامی تلافی‌جویانه در چندین نوبت تل آویو و دیگر بخش‌های سرزمین‌های اشغالی به ویژه جنوب سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی و راکتی قرار دادند که در جریان آن تاکنون ۱۶ صهیونیست زخمی شدند که حال بسیاری از آنان وخیم گزارش شده است.

 

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از عصر چهارشنبه تاکنون گروه‌های فلسطینی ۴۶۹ راکت و موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند که خسارت مالی زیادی را به بار آورده است.

 

در جریان حملات روز چهارشنبه و بامداد پنجشنبه صهیونیست‌ها به مناطق مختلف نوار غزه تاکنون هشت فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و شمار شهدای غزه به ۲۳ نفر افزایش یافته است.

دیدگاه تان را بنویسید