دادگاه عالی پاکستان حکم آزادی عمران خان را صادر کرد
کد خبر: 23700

دادگاه عالی پاکستان حکم آزادی عمران خان را صادر کرد

دادگاه عالی پاکستان با غیر قانونی اعلام کردن بازداشت عمران خان، دستور آزادی او را صادر کرد.

به گزارش خودکارنیوز، دادگاه عالی پاکستان، دیروز (پنج‌شنبه) در حکمی بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق این کشور را غیر قانونی اعلام کرد.

به نوشته المیادین، در حکم دادگاه عالی پاکستان آمده است که عمران خان باید آزاد شود و روز جمعه خود در دادگاه اسلام آباد حضور یابد.

در همین حال «عمران خان» نیز به دادگاه عالی گفته است که نیروهای امنیتی او را در مقابل دادگاه عالی اسلام آباد ربوده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند.

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، در اعتراضاتِ پس از بازداشت «عمران خان» نخست‌وزیر سابق پاکستان، دستکم هشت نفر کشته و ۲۹۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. این درگیری‌ها با دستگیری حدود ۱۹۰۰ معترض و تخریب ساختمان‌های مختلف دولتی از جمله ایستگاه‌های پلیس به اوج خود رسید. 

طبق این گزارش، این اعتراضات بعد از آن آغاز شد که چهارشنبه دادگاهی در اسلام‌آباد در ارتباط با پرونده «القادر تراست» به مدت هشت روز برای عمران خان قرار بازداشت صادر کرد. عمران خان متهم شده است که اطلاعات مربوط به هدایای دریافتی را مخفی کرده و اشیای قیمتی دولتی را فروخته است.

بعد از بازداشت عمران خان در روز سه‌شنبه، معترضان به ساختمان‌های نظامی هجوم برده و محل سکونت یک ژنرال ارشد ارتش را در شهر شرقی لاهور غارت کردند. سایر ساختمان‌های دولتی هم مورد حمله قرار گرفته و توسط معترضان به آتش کشیده شده است. 

امروز نیز منابع پاکستانی اعلام کردند که نیروهای امنیتی این کشور شبانه «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه دولت عمران خان را بازداشت کرده‌اند. «اسد عمر» و «فواد چودری» دو نفر دیگر از رهبران حزب «تحریک انصاف» پاکستان هم چهارشنبه بازداشت شدند. 

عمران خان آوریل ۲۰۲۲ با رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان از نخست‌وزیری برکنار شد. او برکناری خود از قدرت را غیرقانونی و بخشی از توطئه غربی خوانده است.

دیدگاه تان را بنویسید