مدودوف: سرنوشت هیتلر در انتظار زلنسکی است
کد خبر: 23747

مدودوف: سرنوشت هیتلر در انتظار زلنسکی است

«دیمیتری مدودوف» رئیس‌جمهوری پیشین روسیه اظهارات ولودمیر زلنسکی مبنی بر پایانی غم‌انگیز برای مقامات روسیه را محکوم کرد و گفت: سرنوشت آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در انتظار رئیس‌جمهوری اوکراین است.

 به گزارش خودکارنیوز به نقل از شبکه خبری راشاتودی، دیمیتری مدودف، اظهارات ولودمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین را پس از آنکه گفت "کسانی که در کرملین هستند، پایان غم انگیزی خواهند داشت"، محکوم کرد.

مدودف در واکنش به سخنان زلنسکی گفت: رهبر اوکراین هم ممکن است به سرنوشت آدولف هیتلر دیکتاتور نازی دچار شود.

مدودف که در حال حاضر سمت معاون رئیس شورای امنیت روسیه را برعهده دارد، پیش از مقایسه رئیس‌جمهوری اوکراین با رهبر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم که در پی یورش نیروهای شوروی به برلین خودکشی کرد، در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: ما نمی دانیم چه پایانی در انتظار چه کسی است. وی سپس زلنسکی را به آرزوی مرگ برای همه در کرملین متهم کرد.

اظهارات این مقام روس در واکنش به مصاحبه‌ای بود که روز جمعه توسط شبکه خبری بی‌بی‌سی منتشر شد و در آن زلنسکی گفت: "باور کنید، کسانی که در کرملین هستند، پایان بدی در انتظارشان است".

رئیس جمهوری اوکراین در این مصاحبه همچنین تمایل خود را برای از نابودی سریع رهبر کنونی روسیه ابراز کرد و مدعی شد که آنها بی تردید به مرگ طبیعی نمی میرند.

مصاحبه بی‌بی‌سی با زلنسکی دو هفته پس از حمله پهپادی به کرملین صورت می گیرد که مسکو آن را سوءقصد به جان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و اقدامی تروریستی دانست.

روسیه کی‌یف را مسئول این حمله خوانده و این حق را برای خود محفوظ دانسته که به آن پاسخ دهد. در پی این حمله مدودوف خواهان برکناری فیزیکی زلنسکی شد، اما اوکراین هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرده است.

اما پس از این حادثه کریل بودانوف رئیس اطلاعات کی‌یف وعده داد تا به کشتار روس‌ها در هر کجا تا پیروزی کامل اوکراین ادامه دهد.

کرملین اندکی بعد این بیانیه را بسیار تاثرآور خواند و آن را مهر تائیدی بر دست داشتن کی‌یف در حمله پهپادی علیه پوتین دانست.

دیدگاه تان را بنویسید