کرملین: روابط با ایران را با وجود فشارهای آمریکا توسعه می‌دهیم
کد خبر: 23923

کرملین: روابط با ایران را با وجود فشارهای آمریکا توسعه می‌دهیم

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که مسکو روابط با تهران را با وجود فشارهای آمریکا توسعه خواهد داد.

 به گزارش خودکارنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پسکوف روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرنگار «اورا» (URA) درباره ارائه طرحی از سوی یکی از نمایندگان مجلس سنای آمریکا بمنظور توقیف دارایی‌های ایران برای مقابله با روابط تهران و مسکو، گفت: ما هرگز مبتلا به این تصور نبوده‌ایم که ایالات متحده از تلاش برای اعمال فشار بر فدراسیون روسیه، ایران و سایر کشورهایی که به دنبال همکاری سودمند متقابل هستند دست بردارد.

وی در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: ما همیشه می‌دانستیم که این فشار ادامه خواهد داشت. همچنین، ما همیشه مطمئن بودیم که هم روسیه و هم برخی از کشورها، از جمله ایران، که خود را با این فشار آمریکا وفق داده‌اند، به کار نظام‌مند خود برای ایجاد روابط مبتنی بر منافع متقابل، احترام، توجه به منافع یکدیگر و هر یک از آنها ادامه خواهند داد.

تد کروز سناتور آمریکایی به دنبال طرحی است تا با اعمال تحریم‌ها در همکاری بین ایران و روسیه اخلال ایجاد کند. به گزارش رسانه‌های روسیه، کروز قصد دارد لایحه ای را با هدف مقابله با همکاری های نظامی-فنی بین روسیه و ایران از طریق اعمال تحریم ها ارائه کند.

این سناتور آمریکایی در کنفرانس روز چهارشنبه موسسه هادسون گفت: اکنون برای حمایت از لایحه‌ای کار می‌کنم که دولت بایدن را ملزم به مخالفت با همکاری ایران و روسیه در چند حوزه کند.

چند روز گذشته نیز آمریکا در مورد تعمیق همکاری‌ها بین تهران و مسکو ابراز نگرانی کرده و مدعی شد که تعمیق همکاری ایران و روسیه بسیار خطرناک است و یک تهدید محسوب می شود.

در همین حال روسیه و ایران روز ۲۷ اردیبهشت ماه قرارداد همکاری ایجاد خط ریلی رشت- آستارا را امضا کردند.

دیدگاه تان را بنویسید