استفاده اوکراین از «سایه طوفان» علیه روسیه تایید شد
کد خبر: 23946

استفاده اوکراین از «سایه طوفان» علیه روسیه تایید شد

بن والاس وزیر دفاع انگلیس گفت اوکراین موشک‌های کروز دوربرد «سایه طوفان» را که از لندن دریافت کرده است، در حمله به نیروهای روس به کار برد

به گزارش خودکارنیوز،  به نقل از رویترز، والاس پنجشنبه شب در کنفرانسی خبری اظهار کرد: همه چیزی که می‌توانم بگویم این است که به نظرم بعد از اعلام انتقال این موشک‌ها به اوکراین، از آن استفاده شده است. اما قصد ندارم جزییات بیشتری را بیان کنم.

وی افزود، این موشک‌ها به اوکراین امکان می‌دهد تا فرماندهی و مراکز کنترل ارتش روسیه را که دورتر از خط مقدم جنگ هستند، هدف قرار دهد.

والاس مدعی شد ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه قصد دارد جنگ در اوکراین را «بدون توجه به اینکه چه هزینه‌ای» برای مردم روس دارد، ادامه دهد.

او مدعی شد : پوتین بیش از ۲۵۰ هزار کشته و زخمی در میان نیروهایش داشته است. بیش از ۱۰ هزار خودروی زرهی روسیه نابود یا تصرف شده است. ذخایرش کاهش یافته، اعتبار بین‌المللی‌اش مخدوش شده و هنوز ادامه می‌دهد.

والاس اظهار کرد: نکته مهم این است که نه تنها ابزارهای دفاعی را در اختیار اوکراین قرار دهیم بلکه باید به این کشور کمک کنیم تا روسیه را از مرزهایش دور کند.

وی گفت: نمی‌خواهم در این مورد گمانه‌زنی کنم که این این اتفاق چه زمانی رخ می‌دهد. ما در زمینه کمک به قابلیت‌های اوکراین و آموزش آنها برای استفاده از سامانه‌های تسلیحاتی در مسیر درستی قرار داریم.

دیدگاه تان را بنویسید