امام جمعه موقت مشهد: مسئولان به تقاضاهای مشروع گوش دهند و پاسخگوی اعتراضات مردم باشند + فیلم
کد خبر: 18734

امام جمعه موقت مشهد: مسئولان به تقاضاهای مشروع گوش دهند و پاسخگوی اعتراضات مردم باشند + فیلم

امام جمعه موقت مشهد گفت: تقاضای خانواده شهدا و انسان‌های خداجو این است که مسئولان به تقاضاهای مشروع گوش فرا داده و پاسخگوی اعتراضات مردم باشند؛ البته لازم است ما در برابر دشمن هوشیار باشیم.

به گزارش خودکارنیوز، محمدباقر فرزانه  دیشب، ۲۸ آبان، در مراسم تشییع شهدای مدافع امنیت و شهید مرزبانی در حرم مطهر رضوی(ع) اظهار کرد: مجلس امشب یک مجلس استثنائی است. در جوار حریم رضوی بیش از اینکه زمینی‌ها به این مراسم نگاه کنند، آسمانیان به آن نظر کرده و از صبر و ایمان شما مسرور می‌شوند و برای همه شما به ویژه خانواده شهدا دعا می‌کنند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روز به روز جبهه کفر خشمگین‌تر شد، افزود: دشمنان آثار گسترش انقلاب را در منطقه و جهان مشاهده می‌کنند و از عاقبت این حرکت خشمگینند. دشمن بعد از انقلاب لحظه‌ای از توطئه و مبارزه علیه ما غفلت نکرده و به تعبیر بزرگان امروز با یک جنگ ترکیبی همه‌جانبه مواجه هستیم.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: این حرکتی که دشمن از شهریور ماه آغاز کرد در سه مرحله تکوین یافت. شروع اعتراضات با دانشجویان و دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها بود اما برای اینکه مقداری چاشنی به این کار بزنند، دخترکشی را شروع کردند و ۱۲ دختر را کشتند و گفتند اینان را نظام و ماموران آن کشتند. به این ترتیب مرحله اول گذشت.

فرزانه اضافه کرد: در مرحله دوم اراذلی را تربیت کردند تا دست به کشتار بزنند و انسان‌ها را زنده‌زنده سوزاندند و هتک حرمت کردند. این مرحله دوم بود و البته در هر ۲ مرحله شکست خوردند چراکه می‌خواستند در این ۲ مرحله آشوب و اعتراضات سراسری به راه اندازند ولی موفق نشدند.

وی بیان کرد: امروز در مراسم تشییع روحیه مردم را دیدید. دشمنان در سراسری کردن اعتراضات شکست خوردند و به هدف خود نرسیدند؛ لذا مرحله سوم را آغاز کردند و دست به ترور گرم زدند و با سلاح گرم و سرد مردم را غافلگیر کردند که خوشبختانه عوامل آن گرفتار شدند. البته که دشمنان طوری برنامه‌ریزی نمی‌کنند که گرفتار شوند اما همانطور که در حمله طبس هواپیمای آمریکایی گرفتار طوفان شن شد و به تعبیر امام شن‌ها مامور خدا شدند، امروز هم تمام ذرات علیه دشمن دست به کار شدند تا گرفتارش کنند.

امام جمعه موقت مشهد عنوان کرد: همه ما باید هوشیار باشیم چراکه دشمن پیچیده و خطرناک عمل می‌کند و اگر مراقب نباشیم و غفلت کنیم، ضربه می‌خوریم. باید دشمن را بشناسیم و از آن نترسیم و در عین حال دشمن را کوچک نشماریم و هوشمند باشیم.

فرزانه با بیان اینکه مردم خواهان قاطعیت مسئولان در برخورد با عوامل اتفاقات اخیرند، گفت: خدا نکند مسئولان انتقادی عمل کنند. آنان باید به گونه‌ای عمل کنند که برای عالم عبرت‌آمیز باشد. بر پیشانی مکتب تشیع ۲ موضوع، یعنی شهادت و دیگری عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی نوشته شده است. قرمزی خون رنگ ثابت تشیع است و شیعه شهادت را انتخاب کرده است.

وی ادامه داد: انتظار نداشته باشید که تا ظهور شهید ندهیم و شهادت نداشته باشیم. مگر ائمه(ع) ما به شهادت نرسیدند؟ از سال ۴۲ تا کنون «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» را در عمل ثابت کرده‌ایم.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: این سخن یکی از مسئولان آمریکایی است که می‌گوید ما قدرت شکار پرنده انقلاب اسلامی را نداریم. از وی سوال کردند چرا؛ وی گفت چون این پرنده با ۲ بال عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی که از فرهنگ انتظار و عاشورا گرفته شده، پرواز می‌کند؛ لذا ما قدرت شکارش را نداریم.

فرزانه با اشاره به روایت «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» افزود: امام حسین(ع) در واقعه عاشورا به ما نشان داد اگر دین در خطر قرار گرفت، همه چیز را در کف دست برای بقای دین بگذاریم. در مکتب امام حسین(ع) اگر برای بقای دین لازم شد کودک ۶ ماهه را فدا کنید، دختر علی(ع) را به اسارت بدهید و زیر سم اسب بدنتان قطعه‌قطعه شود، این کار را بکنید.

وی تاکید کرد: زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) بدون خون و شهادت فراهم نمی‌شود. خود حضرت ولیعصر(عج) به شهادت خواهد رسید اما شهادت موضوعی نیست که ما آن را درک کنیم بلکه آن را در روز حساب و در برزخ می‌فهمیم.

دیدگاه تان را بنویسید