رهبر انقلاب: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان زنده کنیم
کد خبر: 23397

رهبر انقلاب: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان زنده کنیم

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است، فرمودند: باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم.

به گزارش خودکارنیوز، همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز - سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت - با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار صمیمانه، جمعی از معلمان نمونه اداره های کل آموزش و پرورش سراسر کشور، حضور دارند.

در ابتدای این دیدار، رضامراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در سخنانی،‌ برنامه‌های آتی این وزارت خانه و اجرای طرح رتبه بندی معلمان را تشریح خواهد کرد.

 

بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار:

یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی می‌دارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. همه‌ی آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاه‌هایمان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت، بحمدالله شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت.

خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه می‌کنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانی‌های ایشان را حتماً به خصوص معلمین، اینها را نگاه کنند، بخوانند.

اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار می‌کنند. درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت می‌کنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده می‌کنند.

معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را می‌سازید.

 

- مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است.

- دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.

- باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم.

- چرا در آموزش و پرورش بی‌ثباتی در مدیریت وجود دارد؟

- ده سال اخیر، پنج وزیر و چهار سرپرست سر کار‌ آمدند؛ این چیز عجیبی است..

دیدگاه تان را بنویسید