نمونه‌برداری میکروبی از آب و غذای دانشگاه خوارزمی/نتایج در حال بررسی است
کد خبر: 19152

نمونه‌برداری میکروبی از آب و غذای دانشگاه خوارزمی/نتایج در حال بررسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به مراجعه تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند، گفت: نمونه‌هایی که از آب و غذای دانشگاه برداشته شده در حال بررسی است.

به گزارش خودکارنیوز، دکتر شهرام صیادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه پنجشنبه گذشته (۱۰ آذرماه)، تعدادی از دانشجویان دانشگاه خوارزمی با علائم شکم درد و مسمومیت به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: ۱۳۷ دانشجو به مراکز درمانی مراجعه کرده که  خوشبختانه مشکل خاص و حادی برای هیچ یک از این دانشجویان اتفاق نیفتاد و ۱۲۴ نفر آنان به صورت سرپایی درمان  و ۱۳ نفر بستری و تحت درمان قرار گرفتند و در حال حاضر  دو نفر در بیمارستان تحت درمان قرار دارندکه حال آنها مساعد است.

وی افزود: از تمامی مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی نمونه گیری لازم و تخصصی انجام شده است.

دکتر صیادی با بیان اینکه از روز نخست دو تیم واکنش سریع متشکل از کارشناسان بهداشت محیط و مبارزه با بیماری‌های واگیر تشکیل و در دانشگاه خوارزمی حضور داشتند، گفت: همچنین پنج تیم از کارشناسان بهداشت محیط جهت بررسی تکمیلی در دیگر روزها در این دانشگاه حضور پیدا کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: شش مورد تست سریع میکروبی آب در دانشگاه از نقاط مختلف انجام شد که نتیجه هر شش مورد پاک بوده است.

وی ادامه داد: ۲۱ مورد نمونه برداری میکروبی آب از قسمت‌های مختلف دانشگاه انجام شده است که نتیجه ۱۹ مورد پاک و دو نمونه آن هنوز در دست بررسی است.

دکتر صیادی با بیان اینکه از کلیه قسمت‌های مرتبط با آب و مواد غذایی از قبیل آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری، سامانه‌های آبرسانی، سامانه دفع فاضلاب، بهداری و خوابگاه دختران بازدید لازم انجام شده است، تصریح کرد: نمونه‌برداری میکروبی از غذاهای باقیمانده و مشکوک انجام شده است که  نتیجه نمونه‌ها در آزمایشگاه مواد غذایی دانشگاه در حال بررسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: ۱۶۳ مورد نمونه‌برداری مدفوع انجام شده است که نتایج  آن در حال بررسی است.

وی ادامه داد: تعداد ۵۷ مورد نمونه تنفسی از بیماران اخذ شد که یک مورد آنفلوانزا و یک مورد کرونا مثبت تایید شد.

دیدگاه تان را بنویسید