ادامه آلودگی هوا در تهران تا دو روز آینده
کد خبر: 19319

ادامه آلودگی هوا در تهران تا دو روز آینده

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت، روز سه شنبه ۲۲ آذر ماه آلوده‌ترین روز تهران خواهد بود.

به گزارش خودکارنیوز، «صادق ضیاییان» افزود: روز سه شنبه، یکی از آلوده‌ترین روزهای تهران خواهد بود و از اواسط هفته آینده هم هوای پایتخت بار دیگر آلوده می‌شود.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه با احتمال بارش در مناطق مرتفع، کمی از آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

ضیاییان گفت:‌ هفته آینده نیز از اواسط هفته شاهد انباشت آلاینده ها خواهیم بود اما از جمعه میزان انباشت آلاینده‌ها باتوجه به شرایط جوی مناسب خواهد بود.

وی همچنین گفت، روز سه شنبه، سامانه بارشی از غرب به کشور وارد می‌شود که مناطقی از غرب، شمال‌غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. این مناطق تحت‌تاثیر سامانه بارشی، بارندگی و وزش باد دارند که در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف است.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه در مناطق غرب کشور، شمال خوزستان، دامنه‌های زاگرس مرکزی، بارش‌های خفیف و پراکنده رخ می‌دهد.

او می گوید: روز پنچشنبه، بارش‌ها در غرب و جنوب‌غرب کشور تقویت می‌شود و گستره بارش‌ها به مناطق شمالی استان های بوشهر، فارس و نوار غربی اصفهان کشیده می‌شود.

صادقیان افزود، طی دو روز آینده شهرهای صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران، کرج، اراک، تبریز، اصفهان، سمنان تداوم آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را خواهند داشت.

IMG_20221213_085726

دیدگاه تان را بنویسید