یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک:آلودگی هوا به مرحله «خفه‌کننده‌ای» رسیده است
کد خبر: 19965

یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک:آلودگی هوا به مرحله «خفه‌کننده‌ای» رسیده است

دکتر عبدالرضا فرجی راد درباره مسائل و معضلات زیست محیطی در گفت وگو با شفقنا می گوید: آلودگی هوا به مرحله خفه کننده ای رسیده است.

به گزارش خودکارنیوز، یک کارشناس مسائل ژئوپلیتیک درباره معضلات زیست محیطی ایران در آینده می گوید: ما بحرانی آبی پیش رو داریم، خشکسالی که امروز شاهد آن هستیم می تواند بسیاری از شهر های بزرگ ما را با بحرن بی آبی روبرو کند‎؛ این مساله بر بحران و بر اعتراضات می افزاید. شهر های کوچک و روستا  هم با این مشکل روبرو هستند. بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد.

آلودگی هوا به مرحله خفه کننده ای رسیده است

نداشتن بنزین با کیفیت به خاطر بی پولی است

بنزین با کیفیت بهتر، صادر می شود و بنزین آلوده کننده در داخل مصرف می شود

ادامه داشتن معضلات آلودگی هوا کشور را به ویژه در شهر های بزرگ به حالت نیمه تعطیل در می آورد

دکتر عبدالرضا فرجی راد درباره مسائل و معضلات زیست محیطی در گفت وگو با خبرنگار شفقنا آینده می گوید: آلودگی هوا به مرحله خفه کننده ای رسیده است، این وضعیت به دلیل استفاده نادرست از بنزین است. نداشتن بنزین با کیفیت به خاطر بی پولی است. بنزین با کیفیت بهتر، صادر می شود و بنزین آلوده کننده در داخل مصرف می شود. امضای توافق برجام می تواند در این موارد نقش مثبتی بازی کند زیرا گشایش مالی ایجاد می کند. ادامه داشتن این روند کشور را به ویژه در شهر های بزرگ به حالت نیمه تعطیل در می آورد. این مساله بسیار مهم است و بر سلامتی مردم اثر دارد و بر ذهن و فعالیت جسمی مردم اثر دارد.

خشکسالی که امروز شاهد آن هستیم می تواند بسیاری از شهر های بزرگ ما را با بحرن بی آبی روبرو کند

بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد

وی افزود: ما بحرانی آبی پیش رو داریم، خشکسالی که امروز شاهد آن هستیم می تواند بسیاری از شهر های بزرگ ما را با بحرن بی آبی روبرو کند‎؛ این مساله بر بحران و بر اعتراضات می افزاید. شهر های کوچک و روستا  هم با این مشکل روبرو هستند. بحران آب و بحران آلودگی هوا در سال میلادی جاری نسبت به سال های قبل جدی تر خواهد شد.

تورم باید کنترل شود

فرجی راد با بیان اینکه بحث تورم نیز از هر کدام از موارد یاد شده از جمله بحران آب و بحران محیط زیست جدی تر است حتی تورم از مسائل و مشکلات هسته یا کشور مهمتر است گفت: تورم ضربه زننده است و می تواند ضربه ای مهلک بزند. تورم باید کنترل شود. بسته به سیاست خارجی و بسته به توان مدیریتی باید در این زمینه به طور جدی کار کرد.

کشور باید با آینده پژوهی نسبت به برخی مسائل تصمیماتی جدی اتخاذ کند

برخی برنامه ریزی  دارند تا ما را وارد نزاع های مقطعی بکنند

وی تصریح کرد: این موارد از جمله مسائلی است که کشور باید با آینده پژوهی نسبت به آنها تصمیماتی جدی اتخاذ کند. همه این ها به سیاست خارجی باز بستگی دارد و بخشی از این ها قابل حل است. باید هوشیارانه رفتار کرد و نسبت به شرایط توجه ویژه داشته باشیم تا به یکباره در مناطق شرقی و شمال غرب کشور و در مرزهایمان در این مناطق با درگیری روبرو نشویم. نمی خواهم بگویم میزان آن درگیری ها بالا خواهد بود ولی این احتمال می رود و اگر شرایط داخلی ما مطلوب نباشد این برنامه ریزی را دارند تا ما را وارد نزاع هایی مقطعی بکنند.

این استاد دانشگاه افزود: براساس دانش آینده پژوهی می توان روی این موارد کار کرد البته دولت باید در این زمینه ها از نیروهای مستقل، توانمند و با تجربه استفاده کند تا کشور به نتیجه مناسب برسد.

دیدگاه تان را بنویسید