تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه آینده
کد خبر: 20005

تداوم بارش برف و باران تا دوشنبه آینده

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در اکثر مناطق کشور و تداوم آن تا دوشنبه آینده نسبت به بارش‌های شدید در برخی استان‌ها هشدار صادر کرد.

به گزارش خودکارنیوز،بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز پنجشنبه به‌جز استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی در سایر مناطق کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی شده است. در جنوب کشور احتمال رگبار و رعدوبرق و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف انتظار می‌رود.

در چهارمحال و بختیاری، غرب فارس، کهگیلویه و بویراحمد، شرق خوزستان و بوشهر بارش‌ها شدت خواهد داشت. غرب و شمال خلیج فارس مواج و متلاطم است. فردا جمعه در جنوب استان‌های فارس، بوشهر، کرمان و هرمزگان رگبار باران همراه با رعدوبرق روی می‌دهد. طی این روز با گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی برف و باران به‌صورت پراکنده می‌بارد.

شنبه هفته آینده علاوه بر بارش در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارندگی و وزش باد روی می‌دهد در جنوب آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه نیز بارش پیش‌بینی شده است. در اوایل شب شنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش در غرب این سواحل آغاز می‌شود.

 کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف انرژی، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول.

 

توصیف سامانه: کاهش محسوس دما توأم با بارش برف

توصیف سامانه: وزش باد با سمت شمال غربی و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: عصر جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل ۱.۵ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر: شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا و غواصی، محدودیت در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی.

 

توصیف سامانه: وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج

زمان شروع: صبح پنجشنبه ۱۴۰۱/۱۰/۱۵

زمان پایان: صبح جمعه ۱۴۰۱/۱۰/۱۶

 

نوع مخاطره: وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در مناطق ساحلی ۱ تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر.

منطقه اثر: دریای خزر، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران و گلستان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی.

دیدگاه تان را بنویسید