عرضه محصولات کشاورزی با نشان تجاری سالم/ کشت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار فراتر رفت
کد خبر: 20129

عرضه محصولات کشاورزی با نشان تجاری سالم/ کشت قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار فراتر رفت

وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولیدکنندگان می توانند ازنشان تجاری سالم برای محصولات خود استفاده کنند.

به گزارش خودکارنیوز، در نهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های دامی سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: حمایت از نمایشگاه های کشاورزی از وظایف ما در وزارت جهاد کشاورزی است. 

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: در کشاورزی قراردادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کردیم ‌و سال آینده وسعت بیشتری را در این بخش خواهیم داشت.

ساداتی نژاد از رشد 700 درصدی صدور اسناد زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: این یک اقدام فراقوه‌ای است و قبل از دولت سیزدهم تنها 4 درصد زمین‌های کشاورزی سند داشتند و این کار ادامه می‌یابد.

ساداتی نژاد با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی تولید در سال ۱۴۰۱ گفت: افزایش در تمام حوزه های کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دام و طیور و شیلات رقم خورده است. 

وی ابراز امیدواری کرد: در فصل زراعی پیش رو بهتر از سال گذشته رشد تولید داشته باشیم. 

وی با اشاره به اعطای نشان سلامت به محصولات ایرانی افزود: تولیدکنندگان می توانند از این نشان برای محصولات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حوزه برنج به دستاورد بزرگی رسیده ایم که رقم برنج جدید بدون نیاز به کود شیمیایی کشت می شود.

ساداتی نژاد عنوان کرد: مشکلات صادرات و حوزه کشاورزی در قرارگاه روزهای چهارشنبه هر هفته  بررسی می‌شود. در بخش صادرات به پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه و چین موانع را برطرف کردیم و با رشد خوبی روبه‌رو هستیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید از شرکت‌های دانش بنیان حمایت  داشته باشیم، گفت: در بخش کشاورزی  بایستی امور به بخش خصوصی واگذار شود.

دیدگاه تان را بنویسید