ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه/کاهش کیفیت هوا در شهرهای پُر جمعیت
کد خبر: 20207

ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه/کاهش کیفیت هوا در شهرهای پُر جمعیت

کارشناس سازمان هواشناسی از ماندگاری هوای سرد در بیشتر مناطق کشور تا روز شنبه خبر داد و گفت: آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج، مشهد و تبریز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خودکارنیوز به نقل از از وزارت راه و شهرسازی،‌ «امین‌حسین نقشینه» با اعلام وضعیت آب‌وهوای کشور اظهار داشت: امروز صبح کمینه دما در فریمان منفی ۲۸ درجه و سراب ۲۶.۵ درجه زیر صفر گزارش شد و در برخی نقاط از گیلان، اردبیل، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده برای امروز پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی در برخی مناطق از غرب و جنوب غرب کشور برف و باران آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی از بارش باران طی روزهای شنبه و یکشنبه در غرب، جنوب غرب، نقاطی از جنوب کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی خبر داد و تاکید کرد: شنبه علاوه بر این مناطق برای برخی نقاط در شمال غرب هم بارش پیش‌بینی شده است و شدت فعالیت این سامانه بارشی در این مدت در جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید شده و در نواحی مستعد گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در منطقه زابل نیز طوفان رخ خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با تاکید بر اینکه هوای سرد تا روز شنبه در بیشتر مناطق کشور ماندگار خواهد بود، گفت: در شهرهای تهران، کرج، تبریز و مشهد تا روز شنبه افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا را شاهد خواهیم بود.

نقشینه با بیان اینکه دریای عمان و تنگه هرمز تا یکشنبه مواج و متلاطم است، اظهار داشت: امروز در تهران نیز غبار صبحگاهی شکل خواهد گرفت و بیشینه دما یک درجه و کمینه دما نیز به ۳ درجه زیر صفر خواهد رسید

IMG_20230113_095252

دیدگاه تان را بنویسید