آخرین اخبار زلزله ۵.۴ ریشتری خوی/ تعداد مصدومان زمین لرزه به ۱۴۷ نفر رسید+ ویدئو
کد خبر: 20371

آخرین اخبار زلزله ۵.۴ ریشتری خوی/ تعداد مصدومان زمین لرزه به ۱۴۷ نفر رسید+ ویدئو

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. طبق گفته جمعیت هلال احمر این استان، تعداد مصدومان زلزله به ۱۴۷ نفر رسیده و همچنین بر اساس برآورد اولیه از ۱۷ روستا مشخص شد به ۵۰۰ منزل مسکونی خسارت وارد شده است.

به گزارش خودکارنیوز، مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۳ و ۳۸ دقیقه در طول جغرافیایی: ۴۵.۸۵، عرض جغرافیایی: ۳۸.۵۸ و عمق ۱۲ کیلومتری زمین شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در تبریز و ارومیه نیز احساس شد.

پیش از این نیز یک زلزله ۳.۶ ریشتری با عمق ۱۳ کیلومتری در ساعت ۱۳ و ۱۹ دقیقه این شهرستان لرزانده بود.

هنوز گزارشی از خسارت این زمین لرزه ارائه نشده است.

ساعت 14:30: 

زمین لرزه به برخی روستاهای خوی خسارت وارد کرد

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی اظهار داشت: بلافاصله بعد از وقوع زلزله تیم ‌های ارزیاب به منطقه عازم شدند و طبق گزارش اولیه تاکنون به چند روستا خسارت وارد شده است.

وی تاکید کرد :تمام تیم ‌ها و دستگاه‌های امدادی و ستاد بحران در آماده باش کامل به سر می‌برند و بلافاصله پس از برآورد دقیق خسارات اطلاع رسانی‌خواهد شد.

گزارشات اولیه از خسارت به روستاهای قریس ،حصار،بجوک، رهال خبر می دهد.

محبوبی مدیرکل جمعی هلال احمر آذربایجان‌غربی نیز از اعزام تیم ‌های امدادی این جمعیت به مناطق زلزله زده خبر داد.

IMG_20230119_100908

در مناطق شهر فیرورق و نیز روستاهای  وار و چاوشقلی نیز خسارت به تعدادی از ساختمان‌ها گزارش شده است.

همچنین تا این لحظه هیچ مورد فوتی ناشی از زلزله گزارش نشده است و 15 تیم ارزیاب نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

ساعت 15:00:

سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی: در زلزله خوی خسارت جانی گزارش نشده است

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ساعت ۱۳:۳۸ امروز ۲۸ دی ۱۴۰۱، زلزله ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری زمین حوالی خوی را لرزاند که بلافاصله تمامی پایگاه‌ها و امدادگران هلال‌احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی با اعلام اینکه نزدیک ترین شهر ها به کانون زلزله ۹ کیلومتری خوی، ۳۵ کیلومتری ایواوغلی و ۳۸ کیلومتری زر آباد بوده است گفت: در پی این حادثه ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

محبوبی با اشاره به اعلام تخریب توسط گزارش‌های مردمی بیان کرد: در محدوده بخش صفاییه بخش فیورق خوی اعلام شده که مناطق گشتیلاخ، شوربلاخ، روستای وار و قینانلو و بینانلو دچار خسارت‌هایی شده اند.

به گفته محبوبی در یک ساعت اخیر ۳ زمین لرزه حوالی خوی را لرزانده است که برای امدادرسانی به حادثه‌دیدگان بارگیری اقلام از سوی امدادگران جمعیت هلال‌احمر صورت گرفته است.

IMG_20230119_100858

تیم های عملیاتی از شهرستانهای خوی،چایپاره،سلماس و ارومیه به محل زلزله اعزام شده اند.

ساعت 15:40

تعداد مصدومان زلزله خوی به ۷۰ نفر رسید

ذبیح الله کاظمی فرماندار شهرستان خوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت خسارات  و مصدومان زمین لرزه ۵.۴ ریشتری خوی اظهار داشت: تعداد مصدومان این زلزله تا کنون به ۷۰ نفر رسیده است.

کاظمی گفت: این افرادبه علت ترس و اضطراب ناشی از زلزله در حال فرار دچار مصدومیت شده اند که در بیمارستان قمر بنی هاشم علیه السلام خوی در حال درمان می‌باشند.

وی گفت: همچنین بر اساس برآورد اولیه از ۱۵ روستا به ۳۰۰ منزل مسکونی خسارت وارد شده است.

بر اساس گزارشات اولیه زلزله به برخی منازل شهری و روستایی در خوی و فیرورق خسارت وارد کرده است.

ساعت ۱۸

تعداد مصدومان به ۱۳۳ نفر رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اعزام ۴۴ نفر از نیروهای امدادی در قالب هشت تیم به مناطق زلزله‌زده گفت: ۱۴ نفر از کارکنان جمعیت به همراه تیم‌های امدادی به مناطق روستایی قاشقابلاغ، رهال، هندوان، سعلکده، بدلان و شهانق اعزام شده و ۶ تیم هم در حالت آماده‌باش کامل هستند.

به گفته سرپرست هلال‌احمر آذربایجان غربی، ۷ خودرو شامل آمبولانس، پیکاب و هایلوکس به همراه دو خودروی شخصی برای امدادرسانی اعزام شده‌اند.

محبوبی با تشریح اعلام وضعیت روستاهای ارزیابی شده اظهار کرد: طبق ارزیابی تیم‌های عملیاتی و امدادی هلال‌احمر استان، روستاهای قینر علیا و سفلی، شهانق، چاوشقلی و یدیلر خسارت نداشته‌اند و در حال حاضر تمهیدات برای اسکان اضطراری  خانوار‌های  حادثه‌دیدگان روستای وار در حال انجام است.

همچنین طبق اعلام اورژانس مصدومان حادثه تا کنون به ۱۳۳نفر رسیده است.

یازدهمین پس لرزه به بزرگی 4.2 ریشترخوی را لرزاند

مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ ریشتر شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۱۸:۲۵دقیقه در طول جغرافیایی۴۴:۷۴، عرض جغرافیایی:۳۸:۵۶ و عمق ۸ کیلومتری زمین شهرستان خوی را لرزاند.

ساعت ۱۹

آخرین آمار از آمار مصدومان و واحدهای خسارت‌دیده

ذبیح الله کاظمی فرماندار خوی درگفت و گو با خبرنگار فارس در خوی درباره آخرین وضعیت خسارات زلزله خوی اظهار داشت: تاکنون به ۵۰۰ واحد مسکونی در ۱۵ روستا خسارت وارد شده و تعداد مصدومان به ۱۴۷ نفر رسیده که از این تعداد ۱۷ نفر بستری می‌باشند.

وی با اعلام اینکه نزدیک ترین شهرها به کانون زلزله ۹ کیلومتری خوی، ۳۵ کیلومتری ایواوغلی و ۳۸ کیلومتری زرآباد بوده است گفت: در پی این حادثه ۵ تیم ارزیاب هلال‌احمر برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی حادثه به محل اعزام شدند‌ و تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی به مصدومان زلزله خوی

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس اورژانس کشور، رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی کامل مراکز درمانی و بیمارستان‌های شهرستان خوی و استان آذربایجان غربی و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله امروز خوی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس تلفنی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد که ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.

آماده باش نیروهای اداره گاز آذربایجان غربی در پی زلزله خوی

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در پی‌ زلزله ظهر چهارشنبه خوی، سه علمک تخریب، چهار کنتور دچار شکستگی و شش مورد گاز خانگی در شهر فیرورق قطع شد.

وی‌ با تاکید بر اینکه در پی اتفاقات به وجود آمده، نیروهای امدادی شرکت گاز در خوی بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و تعمیرات لازم را انجام دادند، افزود: نیروهای عملیاتی و امدادی گاز در خوی باید در حالت آماده باشند تا نسبت به هرگونه گزارش جدید در خصوص تخریب‌های احتمالی دیگر اقدامات لازم را صورت دهند.

تاکید معاون اول رئیس جمهور بر اسکان فوری و تهیه اقلام گرمایشی مناطق زلزله‌زده خوی

محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در پی زلزله ۵,۴ ریشتری شهرستان خوی طی تماس تلفنی با استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت بسیج همه امکانات برای کمک به زلزله زدگان تاکید کرد

محمد مخبر در این تماس تلفنی با توجه به سرمای شدید هوا و وجود مناطق روستایی و صعب العبور خواستار توجه ویژه به اسکان اضطراری و تامین وسایل گرمایشی در اسرع وقت شد.

حجم ویدیو: 1.96M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید