هشدار کاهش دما و ماندگاری هوای سرد/ احتمال کولاک برف و بهمن در ۸ استان
کد خبر: 20780

هشدار کاهش دما و ماندگاری هوای سرد/ احتمال کولاک برف و بهمن در ۸ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ماندگاری هوای سرد در کشور از تداوم بارش برف و باران در ۱۰ استان و احتمال کولاک برف و وقوع بهمن طی امروز در ۸ استان خبر داد.

 

به گزارش خودکارنیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، ارتفاعات شرق تهران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و ارتفاعات کرمان بارش برف و باران پیش بینی شده است.

 

فردا شنبه در برخی مناطق خراسان شمالی، جنوب خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت فردا و طی یکشنبه در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور به ویژه در نوار مرزی مناطق ذکر شده بارش برف و باران روی می‌دهد که دوشنبه آینده بر شدت بارش در شمال غرب و برخی مناطق واقع در غرب افزوده می‌شود.

 

در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی نیز بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

 

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی سه‌شنبه آینده فعالیت سامانه بارشی گسترده شده و در مناطق شمال  غرب، غرب، جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزر ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز ادامه خواهد داشت.

 

دمای هوا در شمال غرب و غرب کشور طی امروز و فردا 5 تا 7 درجه کاهش می‌یابد و از روز یکشنبه در این مناطق دما به‌تدریج افزایش می‌یابد. همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر افزایش 4 تا 6 درجه‌ای دما و گرمباد پیش بینی می‌شود.

 

آسمان تهران امروز قسمتی ابری همراه با وزش باد شدید موقتی و برای شب صاف همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید