افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور
کد خبر: 21285

افزایش نسبی دما در بیشتر نقاط کشور

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز تا پنجشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است.

به گزارش خودکارنیوز، از امروز تا پنجشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور حاکم است به ویژه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل تا اواخر هفته وزش باد گرم جنوبی در ارتفاعات گاهی وزش باد شدید، رخ می‌دهد.

با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و ایجاد روان آب در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و زاگرس مرکزی وجود دارد.

همچنین امروز و فردا در شمال غرب دامنه‌های جنوبی البرز شمال شرق و همچنین در نوار جنوبی کشور وزش باد گاهی باد شدید پدیده غالب است که در برخی نقاط بویژه در شمال شرق و نوار جنوبی کشور، خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

در این مدت در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی نیز بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود، پنجشنبه در برخی نقاط اردبیل، گیلان، غرب مازندران و نیز برخی مناطق جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و شمال بوشهر و جمعه در برخی نقاط اردبیل سواحل دریای خزر، ارتفاعات زاگرس مرکزی، شمال شرق و جنوب شرق بارش پیش بینی می‌شود.

همچنین دمای هوا پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور بطور نسبی کاهش می‌یابد. همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

IMG_20230220_093833

دیدگاه تان را بنویسید