سازوکار دریافت مالیات از پزشکان مشخص شد
کد خبر: 21495

سازوکار دریافت مالیات از پزشکان مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سازوکار مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی را مشخص کردند.

 

به گزارش خودکارنیوز، ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه بودجه سال 1402 در دستورکار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه هفتم اسفند ماه) قرار دارد که در ادامه بخشی از مصوبات نمایندگان در جلسه نوبت صبح را می‌خوانیم:

 

*مالیات و عوارض بر ارزش‌ افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی به حساب خزانه استان‌ها واریز می‌شود

 

نمایندگان مجلس در بند (ع) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه مصوب کردند مالیات و عوارض بر ارزش‌ افزوده واحدهای خدماتی ملی به‌نسبت سهم هر استان از جمعیت کشور، به حساب خزانه استان ذی‌ربط واریز می‌شود.

 

*مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی دولتی و خصوصی 10درصد حق‌الزحمه آنها تعیین شد

 

همچنین نمایندگان مجلس با تصویب جزء (ف) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه سال 1402 سازوکار مالیات پزشکان شاغل در مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی را مشخص کردند.

 

در بخش درآمدی بند (ف) تبصره (6) ماده واحده لایحه بودجه آمده است: کلیه مراکز درمانی اعم از دولتی، خصوصی، وابسته به نهادهای عمومی، نیروهای مسلح، خیریه‌ها و شرکت‌های دولتی مکلفند 10 درصد (10%) از حق‌الزحمه یا حق‌العمل گروه پزشکی که به‌موجب دریافت وجه صورت‌حساب‌های ارسالی به بیمه‌ها و یا نقداً از طرف بیمار پرداخت می‌شود به‌عنوان علی‌الحساب مالیات کسر و به نام پزشک مربوط تا پایان ماه بعد از وصول مبلغ صورت‌حساب به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند. مالیات علی‌الحساب این بند شامل کلیه پرداخت‌هایی که به‌عنوان درآمد حقوق و کارانه مطابق قوانین بودجه سنواتی پرداخت و مالیات آن کسر می‌شود، نخواهد بود. حکم ماده (199) قانون مالیات‌های مستقیم در اجرای این بند جاری می‌باشد.

 

*اخذ عوارض 10درصدی از عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای

 

بنا بر این گزارش، نمایندگان مردم در مجلس در این جلسه با تصویب بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه بودجه با دریافت عوارض 10درصدی از عرضه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای از سوی وزارت ارشاد موافقت کردند.

 

براساس بند (ق) تبصره 6 ماده واحده لایحه مذکور؛ ‌سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و پیشانه بازی (کنسول) عوارضی معادل ده درصد (10%) قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید.

دیدگاه تان را بنویسید