هشدار هواشناسی و آماده‌باش هلال‌احمر/کولاک برف و باران در راه کشور
کد خبر: 22384

هشدار هواشناسی و آماده‌باش هلال‌احمر/کولاک برف و باران در راه کشور

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌ احمر با اشاره به صدور هشدار شماره ۵ هواشناسی مبنی بر بارش شدید و رگباری باران و کولاک برف در کشور، از آماده‌باش امدادگران هلال‌احمر برای امدادرسانی در سوانح جوی پیش‌رو خبر داد.

به گزارش خودکارنیوز، به نقل از جمعیت هلال‌احمر، مرتضی مرادی پور گفت: بر اساس هشدار شماره ۵ هواشناسی از جمعه ۱۲ فروردین تا شنبه کولاک برف در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، ارتفاعات در استانهای قزوین، البرز، گیلان، مازندران، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و خراسان رضوی پیش بینی شده است.

 

مرادی پور افزود: بر اساس این هشدار از جمعه ۱۱ فروردین تا شنبه با کاهش شدید دما در شمال غرب و شمال شرق کشور، سمنان، گیلان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران مواجه می‌شویم که امدادگران در این استان‌ها به حالت آماده باش خواهند بود.

 

معاون عملیات سازمان امداد و نجات افزود: به دلیل بارش شدید و رگباری باران - بارش برف در مناطق سردسیر، از جمعه تا شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، کرمانشاه، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، همدان، قزوین، البرز، تهران و مازندران امدادگران در این استان‌ها نیز آماده خدمات رسانی هستند.

 

به گفته مرادی پور، به دلیل وزش شدید باد و گرد و خاک از جمعه ۱۱ فروردین تا شنبه در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان‌جنوبی، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، سمنان، خراسان شمالی، مرکزی، کرمان، فارس و سیستان و بلوچستان امدادگران این استان‌ها نیز آماده خدمات رسانی به مصدومان احتمالی هستند.

دیدگاه تان را بنویسید