طرح کویت برای انتقال زمینی زائران ایرانی به خانه خدا
کد خبر: 22542

طرح کویت برای انتقال زمینی زائران ایرانی به خانه خدا

منابع کویتی خبر دادند که این کشور در حال بررسی طرحی است که به موجب آن به حجاج چند کشور از جمله ایران، عراق، بوسنی و چچن این اجازه داده خواهد شد تا به صورت زمینی به عربستان سفر کنند.

به گزارش خودکارنیوز، روزنامه کویتی «القبس»، شامگاه سه‌شنبه، خبر داد که وزارت اوقاف و امور اسلامی این کشور در حال هماهنگی برای بررسی طرحی است که به موجب آن، کویت به ایستگاهی برای انتقال زمینی زائران خانه خدا تبدیل خواهد شد.

این رسانه کویتی به نقل از منابع آگاه نوشت که هدف از این طرح پذیرایی سالانه از یک میلیون زائر خانه خدا خواهد بود که به صورت زمینی از کویت به عربستان سعودی سفر خواهند کرد.

طبق این گزارش، در صورت تصویب طرح مذکور، برخی کشورها از جمله «عراق، ایران، بوسنی و چچن» به اتباع خود این اجازه را خواهند داد تا با ورود به کویت برای ادای حج و عمره به عربستان سعودی سفر کنند.

القبس در عین حال اشاره کرد که این طرح آورده اقتصادی بسزایی برای کویت خواهد داشت و برای عملی شدن آن تنها ساز و کاری برای عبور زائران خانه خدا یا اجازه ورود به آن‌ها و اقامت در کویت برای مدت زمان معین با روایدید در نظر گرفته خواهد شد.

این روزنامه کویتی با بیان اینکه در صورت تصویب طرح، وزارت کشور کویت سازوکار موردنیاز را تعیین خواهد کرد، افزود که زائران خانه خدا براساس یک برنامه زیارتی و سیاحتی با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط از کویت به عربستان سعودی سفر خواهند کرد.

براساس این گزارش، مقامات کویتی پس از ماه مبارک رمضان، نشستی برای بررسی مهم‌ترین بندهای این طرح برگزار خواهند کرد.

دیدگاه تان را بنویسید