آلودگی رودخانه "دز"، تهدیدی بیخ گوش گوزن‌های زرد ایرانی
کد خبر: 22711

آلودگی رودخانه "دز"، تهدیدی بیخ گوش گوزن‌های زرد ایرانی

رئیس پارک ملی دز با اشاره به وضعیت گوزن‌های زرد ایرانی در این پارک، گفت: آلودگی آب رودخانه دز در پی ورود پساب کارخانه‌های همجوار به رودخانه، مشکلی است که گوزن‌های زرد ایرانی پارک ملی دز را تهدید می‌کند.

به گزارش خودکارنیوز، یاسر رنجبر با اشاره به آخرین وضعیت گوزن‌های زرد ایرانی در پارک ملی دز اظهار کرد: بر اساس مشاهدات، جمعیت گوزن‌های زرد در این پارک خوب به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه سیل سال ۹۸ محل تکثیر گوزن‌های زرد را تا حدودی تخریب کرده بود، افزود: با توجه به اینکه جنگل انبوه است، سرشماری گوزن‌های زرد مقدور نیست بنابراین نمی‌دانیم چه تعداد گوزن در این منطقه داریم. البته در سال گذشته نیز ۱۸ راس گوزن زرد ایرانی از ایلام به پارک ملی دز منتقل شد.

رنجبر با اشاره به حضور مستمر محیط‌بانان در محل رهاسازی گوزن‌های زرد بیان کرد: مردم بومی منطقه نیز همکاری لازم را دارند و وضعیت گوزن‌ها رصد می‌شود.

وی تصریح کرد: آلودگی آب رودخانه دز در پی ورود پساب کارخانه‌های همجوار به رودخانه، مشکلی است که گوزن‌های زرد ایرانی پارک ملی دز را تهدید می‌کند؛ زمانی که آب آلوده باشد خطر وجود دارد. چندین بار این موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شده اما فعلا نتیجه مثبتی حاصل نشده است و پیگیری این موضوع ادامه دارد.

دیدگاه تان را بنویسید