انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در سیستان و بلوچستان/ کشف ۱۱۲ قبضه سلاح از قاچاقچیان
کد خبر: 23028

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات در سیستان و بلوچستان/ کشف ۱۱۲ قبضه سلاح از قاچاقچیان

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف بیش از ۱۰۰ قبضه انواع سلاح و مقادیر زیادی مهمات خبر داد.

 به گزارش خودکارنیوز، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان ‌اظهار داشت: همکاران ما در پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یک باند قاچاق سلاح و مهمات را شناسایی کردند که به قاچاق سلاح و مهمات از مرزهای سیستان و بلوچستان به داخل شهرهای استان اقدام می‌کرد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: این باند قاچاق امروز دو محموله سلاح را به شهرهای خاش و ایرانشهر گسیل کرده بود که پلیس همزمان دو عملیات دقیق و هوشمند در این شهرها علیه اعضای این باند اجرا کرد.

وی ادامه داد: طی این دو عملیات 112 قبضه انواع سلاح شامل 104 قبضه کلت، 6 قبضه کلاشینکف، یک قبضه گرینوف، یک قبضه شکاری و همچنین تعداد 1137 عدد فشنگ کلاش، 444 عدد فشنگ گرینوف و 215 عدد خشاب کلت، 6 عدد خشاب کلاش و مقادیری قطعات سلاح و مهمات کشف ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در این رابطه سه نفر قاچاقچی دستگیر شدند و دو دستگاه خودرو و یک دستگاه موتوسیکلت هم توقیف شده است.

کشف محموله بزرگ شیشه در سیستان و بلوچستان

سردار جلیلیان در تشریح خبر دیگری اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای مبارزه بی امان با سوداگران مرگ، در پی دریافت یک خبر موثق مبنی بر انتقال محموله سنگین مواد روانگردان صنعتی از مرزهای شرقی به داخل کشور ضمن تکمیل اقدامات اطلاعاتی، همه مسیرهای احتمالی ورود این محموله را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از ورود خودرو از مرز به داخل کشور به صورت نامحسوس تحت تعقیب قرار می‌گیرد و در این راستا چند تیم از ماموران زبده ضمن شناسایی محور تردد این خودرو و در پایش چند ساعته در نهایت در محور پل ابریشم موفق شدند خودروی مورد نظر را متوقف کنند.

وی خاطرنشان کرد: مأموران در اقدام هوشمندانه نسبت به توقیف خودرو اقدام کردند و در بازرسی از آن مقدار 144 کیلوگرم مواد مخدر از نوع شیشه که به صورت حرفه‌ای جاساز شده بود را کشف و ضبط کردند.

سردار جلیلیان تصریح کرد: در این راستا دو سوداگر مرگ دستگیر شدند و یک دستگاه تریلی کشنده نیز توقیف شد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری مخلان امنیت اماکن خصوصی در زاهدان

سردار جلیلیان در تشریح جزئیات خبر دیگری اظهار داشت: در پی اعلام یک فقره تخریب کانکس‌های نگهبانی یک شرکت خصوصی در حال احداث، توام با سرقت و ارعاب، سریعا تیمی تخصصی از ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی جهت بررسی موضوع وارد صحنه عمل شدند.

وی افزود: با تشکیل تیم ویژه ماموران پلیس پس از بررسی و تحقیقات بعمل آمده مشخص شد چهار نفر با سر و صورت بسته جهت جلوگیری از احداث بنای این شرکت به منظور امتیاز گیری این اقدام را انجام داده‌اند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به شناسایی عاملان این موضوع با اقدامات فنی و پلیسی بیان داشت: طی چند عملیات جداگانه و ضربتی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی تخریب مذکور طبق نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر پنج میلیارد ریال برآورد شد و متهمان با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

دیدگاه تان را بنویسید