اعزام تیم موتورسوار برای کنترل ترافیک چالوس و هراز
کد خبر: 23032

اعزام تیم موتورسوار برای کنترل ترافیک چالوس و هراز

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا گفت: برای پوشش هرچه بهتر معابر و محورها از تمامی ظرفیت دوربین های نظارتی استفاده خواهیم کرد.

 به گزارش خودکارنیوز، سردار حسینی  از اعزام تیم موتورسواران راهور برای کنترل بار ترافیک محورهای چالوس و هراز خبر داده و گفت: بنابر تجربیات گذشته و شرایط پیش آمده در ایام تعطیلات عید سعید فطر استفاده از تیم موتورسوار به دلیل چابکی و قدرت مانور بالا و همچنین به دلیل باریکی محور های مذکور و کاهش جابجایی تیم های خودرویی پلیس در دستور کار پلیس راهور قرار گرفت.

سردار حسینی همچنین از برخورد پلیس با تخلفات حادثه ساز خبر داده و گفت : برای پوشش هرچه بهتر معابر و محورهای استفاده از تمامی ظرفیت دوربین های نظارتی برای اعلام تصادفات و ترافیک به استان ها و پاسگاه‌های هدف استفاده خواهیم کرد. جانشین پلیس راهور در ادامه افزود: رصد دائم محورها از طریق سامانه های هوشمند تردد شمار و برنامه ریزی مناسب در جهت پوشش هرچه بهتر معابر نیز توجه ویژه ای شده است.

جانشین فرماندهی پلیس راهور فراجا تصریح کرد: از تمامی مسافرینی که روزهای آتی را برای سفر به شهرهای پر مسافر انتخاب کرده اند می خواهیم با توجه به هشدارهای پلیس در جاده‌ها و معابر درون شهری مسیر سفر خود را مدیریت و انتخاب کرده و همچنین از سرعت و سبقت های غیر مجاز و انحراف به چپ از معبر وسط راه خودداری نمایید. جانشین فرماندهی پلیس راهور فراجا در ادامه با تاکید بر پرهیز از مسافرت در ساعات پایانی شب افزود: در صورت سفر ضروری، از سلامت فنی خودرو مطُمن و همچنین به تابلوهای راهنمایی و رانندگی در طول مسیر توجه نمایید، تلاش کنید با رعایت قوانین و مقررات و عدم شتاب حین رانندگی خاطرات خوبی را برای خود و خانواده به ارمغان ببرید ، همچنین توصیه می شود درهنگام بازدید از آثار تاریخی شهرها مسافری حتماً وسیله نقلیه خود را در پارکینگ‌های مشخص شده پارک کرده تا هم برای مسافرین دیگر مشکلی به وجود نیاوردید و هم مجبور به پرداخت جریمه نیز نشوید. سردار حسینی خاطر نشان کرد؛

نکات مهم ده گانه ای که حین رانندگی رانندگان و حتی دیگر سرنشینان خودرو در زمان سفر باید به انتها توجه ویژه تری نمایند این است که احتیاط شرط اول رانندگی بی خطر است، بنابر این باید سعی کنید از رانندگی لذت برده و قوانین رانندگی را در هر شرایطی فراموش نکنید ، همچنین به خاطر داشته باشید رانندگی ما جلوه‌ای از شخصیت ماست پس احترام به قوانین احترام به خودمان است، قبل از شروع سفر خواب و استراحت کافی داشته و بدانید در طول مسیر بستن کمربند ایمنی الزامی بوده و در صورت استفاده نکرن سرنشینیان عقب در جاده های برون شهری و وسایل نقلیه مسافر عمومی با جریمه همکاران ما مواجه خواهید شد .

سردار حسینی افزود:مطابق با قوانین گذشته استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی ممنوع و رانندگی تهاجمی (پرشتاب) به عنوان یک بیماری روانی محسوب می شود و در صورت مشاهده این نوع از خودروها به وسیله همکارن مستقر در تمامی جاده های کشور با توقیف خودرو مواجه خواهید شد، احترام متقابل یک نیاز ضروری است ، همچنین برای آرامش و تجربه یک سفر ایمن و راحت در هنگام ارتکاب تخلف، از طرف مقابل عذر خواهی کرده و از خطاهای کوچک رانندگان دیگر بگذرید ، ضمنا لازم است تمامی مدارک مورد شناسایی خود را به همراه داشته باشید. جانشین فرماندهی پلیس راهور فراجا به استناد ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی گفت: رانندگان موظف هستند تا در هنگام رانندگی گواهینامه، کارت خودرو و بیمه نامه معتبر شخص ثالث و برگه معاینه فنی را به همراه داشته و در صورت مطالبه ماموران راهنمایی و رانندگی آن را ارائه نمایند.

دیدگاه تان را بنویسید