۴۵ هزار معلم بدون رتبه/ کنکور ویژه تعلیم و تربیت سال آینده برگزار می‌شود
کد خبر: 23226

۴۵ هزار معلم بدون رتبه/ کنکور ویژه تعلیم و تربیت سال آینده برگزار می‌شود

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نسبت به اجرای رتبه‌بندی معلمان گلایه داریم، گفت: ۴۵ هزار معلم هنوز بدون رتبه هستند.

 به گزارش خودکارنیوز، رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان گفت: با نسلی مواجه هستیم که آنها را خوب درک نمی‌کنیم و تحول این نسل، بیشتر از تحولات کل تاریخ است و باید با آنها آنگونه که هستند برخورد کنیم نه آنگونه که می‌خواهیم.

وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین به مراتب دشوارتر از نوشتن سند است و محل اجرای سند تحول، مدرسه و عامل آن معلم و مدیر است.

به دغدغه، فرزندم را کدام مدرسه بفرستم، پایان می‌دهیم

صحرایی درباره عدالت آموزشی گفت: شرمنده ملت ایران هستیم که فقط این واژه‌های زیبا را بیان کردیم و تلاش می‌کنیم به دغدغه فرزندم را به کدام مدرسه بفرستم، پایان دهیم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: سال گذشته با کمبود 100 هزار معلم مواجه بودیم، آموزش و پرورش از شرکای راهبردی خود انتظار واقع بینی دارد.

وی درباره رتبه‌بندی معلمان گفت: رتبه‌بندی ضامن کیفیت نظام تعلیم و تربیت است و البته نسبت به اجرای آن گلایه داریم، مدیر مدرسه اگر از ابتدا نقش فعال در تدوین آیین نامه و اجرای رتبه‌بندی داشت، امروز وضعیت اینگونه نبود.

صحرایی مطرح کرد: اکنون  فرایند اعتراض و بازماندگان از رتبه‌بندی را داریم و هم اکنون 45 هزار نفر فاقد رتبه هستند و 35 هزار نفر هم رتبه خود را مشاهده نمی‌کنند، تا پایان اردیبهشت باید این مسائل تمام شود همچنین اصلاح آیین نامه با مشارکت مدیران و معلمان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: سال آینده کنکور اختصاصی برای تربیت معلم داریم همچنین شیوه دو مدرکی اجرا می‌شود بر این اساس دانشگاه‌های برتر با دانشگاه فرهنگیان قرارداد بسته و دانشجویان دو سال در دانشگاه فرهنگیان و دو سال در دانشگاه‌های برتر تحصیل می‌‌کنند.

دیدگاه تان را بنویسید