آتش‌سوزی یک ساختمان قدیمی در خیابان مولوی
کد خبر: 23904

آتش‌سوزی یک ساختمان قدیمی در خیابان مولوی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حریق در یک انبار و کارگاه در محدوده جنوبی بازار تهران خبر داد.

 به گزارش خودکارنیوز، سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در محدوده جنوبی بازار تهران در ساعت ۱۸:۱۹ عصر امروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان چهار ایستگاه را به همراه نردبام و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در خیابان مولوی اعزام کرد.  

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در قسمت پشت بام یک ساختمان دو طبقه قدیمی که به کارگاه و انبار تبدیل شده بود رخ داده است. این فضا حدود ۳۰۰ مترمربع مساحت داشت و با فنس ساخته شده بود.

ملکی با بیان اینکه در این محل انبار نگهداری از موادغذایی قرار داشت، گفت: همچنین بخشی از آن به کارگاه تولید قفس پرندگان تبدیل شده و در آن مقدار زیادی خاک اره نیز نگهداری می‌شد که همین موارد سبب شعله‌ور شدن محل شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات پایینی بود و سبب شده بود تا سقف شیروانی این ساختمان نیز در آستانه ریزش و تخریب کامل قرار بگیرد، گفت: همین موارد ماموریت آتش‌نشانان را با دشواری‌هایی روبه رو کرده بود، با این وجود عوامل آتش‌نشانی با استفاده از نردبام‌های دستی و هیدرولیک خود را به محل رسانده و عملیات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند.

وی ادامه داد: دقایقی بعد آتش‌نشانان موفق به مهار آتش شده و پس از آن نیز شعله‌های آتش را پیش  از آنکه به ساختمان‌های مجاور یا طبقات پایینی سرایت کند، به طورکامل مهار و اطفا کردند.

ملکی با بیان اینکه این حادثه مورد مصدوم و خسارات جانی نداشت، اظهارکرد: دود زیادی از محل این آتش‌سوزی به آسمان بلند شده بود. با اتمام عملیات یک گروه از آتش‌نشانان اقدام به لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل کرده و پس از آن به ماموریت خود خاتمه دادند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران علت این حادثه از سوی کارشناسان این سازمان درحال بررسی است.

دیدگاه تان را بنویسید