واژگونی دوباره اتوبوس اسکانیا با ۳ کشته و 17 مصدوم
کد خبر: 24548

واژگونی دوباره اتوبوس اسکانیا با ۳ کشته و ۱۷ مصدوم

به فاصله ۱۰ روز از واژگونی اتوبوس اسکانیا در آزادراه قزوین-کرج شب گذشته باز هم این حادثه در حدفاصل بین عوارضی یک و ۲ این آزادراه رخ داد که باز هم ۳ مسافر کشته و ۱۷ مسافر مصدوم شدند.

 به گزارش خودکارنیوز، قدیر موسی‌خانی رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه در ساعت 20:52 دوشنبه 15 خردادماه یک اتوبوس مسافربری اسکانیا در آزادراه قزوین-کرج چپ کرده است، اظهار داشت: این اتوبوس در فاصلی بین عوارضی یک و 2 آزادراه چپ شد که به خاطر چپ شدن این اتوبوس 3 نفر از مسافران در دم کشته شده و 17 نفر هم دچار مصدومیت شدند.

 رئیس سازمان آتش‌نشانی قزوین با اشاره به میزان تلفات این سانحه واژگونی نشان می‌دهد، اضافه کرد: برآوردهای ابتدای نشان‌دهنده کشته شدن 3 نفر و مصدومیت 17 نفر از مسافران این اتوبوس بوده و آتش‌نشان ایستگاه شماره 5 شهرداری قزوین مسافران حبس‌شده در اتوبوس را خارج کرده و همکاران اورژانس مصدومان را به بیمارستان انتقال دادند.

موسی‌خانی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از جابه‌جا کردن اتوبوس واژگون‌شده با جرتقیل و ایمن‌سازی محل حادثه مأموریتشان را به اتمام رساندند و عوامل پلیس راه هم مشغول بررسی و یافتن علت حادثه هستند.

سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش رئیس پلیس راه استان قزوین هم درباره این حادثه گفت: درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری در باند شمالی آزادراه قزوین-کرج در ورودی شهر قزوین، بلافاصله عوامل امدادی و پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور مأموران و در بررسی محل مشخص شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از استان تهران عازم  ابهر بوده، به دلیل نامعلومی واژگون شده است. متأسفانه این حادثه 3 کشته و 17 زخمی برجای گذاشت که مجروحان توسط عوامل امدادی به مراکز درمانی منتقل شده و اجساد متوفی تحویل عوامل بهشت فاطمه شد.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین هم اعلام کرد که 17 مصدوم این حادثه مرکز تروما و سوانح بیمارستان‌های شهید رجایی و تأمین اجتماعی قزوین انتقال یافته‌اند.

2 سانحه مشابه واژگونی اتوبوس‌های اسکانیا در فاصله 10 روز

به گزارش تسنیم، 10 روز قبل هم طی حادثه مشابهی یک دستگاه اتوبوس اسکانیا در آزادراه قزوین-کرج واژگون شد که در آن حادثه هم 2 نفر کشته و 29 نفر مصدوم شدند. بنابراین در طول 10 روز واژگونی اتوبوس‌های اسکانیا در قزوین منجر به مرگ 5 مسافر و مصدومیت 46 نفر شده است و به نظر می‌رسد باید موضوع ایمنی اتوبوس‌های اسکانیا و همچنین نقاط حادثه‌خیز آزادراه قزوین-کرج به صورت جدی تحت بررسی قرار گرفته و از بروز حوادث مشابه پیشگیری شود.

دیدگاه تان را بنویسید