دادستان کل کشور: دستگاه قضایی در برخورد با اغتشاشگران از مرز عدالت خارج نمی‌شود/آزادسازی فریب‌خوردگان با نصیحت و گرفتن تعهد از خانواده‌ها
کد خبر: 17948

دادستان کل کشور: دستگاه قضایی در برخورد با اغتشاشگران از مرز عدالت خارج نمی‌شود/آزادسازی فریب‌خوردگان با نصیحت و گرفتن تعهد از خانواده‌ها

دادستان کل کشور گفت: ضمن اینکه تاکید داریم همکاران‌مان در رسیدگی به پرونده‌های این اغتشاشگران تسریع کنند، اما تاکیدمان بر این بوده و هست از مرز عدالت و قانون هم نباید خارج شوند و در چارچوب قانون و مقررات کسانی که برای مردم ناامنی ایجاد کرده و اغتشاش کرده‌اند متناسب با جرمی که داشته‌اند و متناسب با مستنداتی که هست قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

 

به گزارش خودکارنیوز، حجت‌السلام و المسلمین محمدجعفر منتظری شامگاه سه شنبه در حاشیه حضور در گلزار شهدای کرمان و مزار شهید سردار حاج‌قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعضی از جوانان و افرادی که فریب دشمن را خوردند و به دام دشمن گرفتار شدند و در این اغتشاشات شرکت کردند، مخصوصا نوجوانانی که خیلی قدرت تحلیل مسائل را ندارند مرتکب جنایت مهم و بزرگی نشده‌اند را حتما با کمترین قراری که از نظر قضایی برای آنها امکان داشته باشد آزاد خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد بسیار زیادی آزاد شده‌اند، بیان داشت: آنهایی که مرتکب جرایمی شدند قطعا متناسب با جرایم آنها دستگاه قضایی در سراسر کشور در آن جاهایی که این اغتشاشات بوده است و عناصری که دستگیر شده‌اند و آنهایی که فریب خورده‌اند و یا تقصیر کمتری داشته‌اند با تذکر، نصیحت و یا گرفتن تعهد از خانواده‌های‌شان با کمترین قراری آزاد شدند.

 

دادستان کل کشور تصریح کرد: اما آنهایی که لیدر و عناصر اصلی برای اغتشاشات بودند متناسب با جرایمی که مرتکب شده‌اند مجازات می‌شوند، اگر مرتکب قتل شده باشند قطعا اینها به‌عنوان کسانی که مرتکب قتل شده‌اند مجازات می‌شوند و چه بسا تقاضای قصاص از طرف خانواده مقتولان باشد و قصاص خواهند شد.

 

منتظری متذکر شد: آنهایی که مرتکب قتل نشده‌اند و عنوان محاربه برای‌شان صدق بکند، مجازات محاربه را خواهند داشت و کسانی که مرتکب جرایم دیگری شده‌اند که پایین‌تر از این عناوین است قطعا دستگاه قضایی برای آنها مجازات متناسب تعیین خواهد کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه تاکید داریم همکاران‌مان در رسیدگی به پرونده‌های اغتشاشگران تسریع کنند، اما تاکیدمان بر این بوده و هست از مرز عدالت و قانون هم نباید خارج شوند و در چارچوب قانون و مقررات کسانی که برای مردم ناامنی ایجاد کرده و اغتشاش کرده‌اند متناسب با جرمی که داشته‌اند و متناسب با مستنداتی که هست قطعا با آنها برخورد خواهد شد.

 

دادستان کل کشور با بیان اینکه معتقدم نباید مردم فریب این حرکات و فضاهای مجازی و این مسائلی را بخورند که دشمن به دنبال اشاعه آن هست، بیان داشت: البته توده مردم هرگز فریب نخورده و نمی‌خورند اما تعداد اندکی که ممکن است به دام تبلیغات این‌ها بیفتند، حواس شان جمع باشد و مطمئن باشند پشت این قضایا صهیونیست‌ها، آمریکا، انگلیس و منافقین هستند.

 

منتظری اضافه کرد: کسانی که این همه جنایت در طول تاریخ کرده‌اند و منافقینی که 17 هزار نفر از عزیزان ما را در سراسر کشور کشته‌اند و در زیر پرچم حمایت غرب جنایت می‌کنند و این جنایت ادامه همان جنایت‌هاست.

 

وی تاکید کرد: دستگاه قضایی در معیت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی قطعا بیدار است و مراقبت می‌کند و متناسب با جرایمی که افراد مرتکب شده‌اند، آنها را مجازات خواهد کرد.

 

دادستان کل کشور در پایان مصاحبه خود خطاب به مردم کرمان گفت: امیدواریم این پرچم پرافتخار شهید سلیمانی را همچنان در اهتزاز نگه دارید و سردار سلیمانی را که نماد مقاومت کشور و دنیای اسلام هست را بیش از پیش برای خودشان حفظ کنند.

دیدگاه تان را بنویسید