فرمانده مرزبانی: مشکلی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان نداریم| صدور پروانه «گذر مرزی» الکترونیکی شد
کد خبر: 17993

فرمانده مرزبانی: مشکلی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان نداریم| صدور پروانه «گذر مرزی» الکترونیکی شد

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد، گفت: در حال حاضر پروانه گذر مرزی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

 

به گزارش خودکارنیوز، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه بازدید از مرز‌های شرقی خراسان رضوی در تایباد با بیان اینکه در حال حاضر پروانه گذر مرزی به صورت الکترونیکی صادر می‌شود، اظهار داشت: در گذشته صدور پروانه گذر مرزی توسط مرزبانی به صورت دستی و با مراجعه حضوری متقاضیان انجام می‌شد که اکنون این فرایند، الکترونیکی انجام می‌شود.

وی افزود: پروانه گذر مرزی برای اتباع ایرانی و کشور‌های همسایه صادر می‌شود که در همین راستا، مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پلیس من نسبت به صدور این پروانه بدون پرداخت وجه اقدام کنند.

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص انسداد مرز‌ها با بیان اینکه یک سوم اعتبار دولت برای انسداد مرز‌ها محقق شده است، تصریح کرد: طرح‌ها انسدادی مبتنی بر نوع مرز اعم از خشکی، آبی، دریاچه‌ای، رودخانه‌ای و کوهستانی توسط کارشناسان مرزبانی ارائه شده که به محض وصول اعتبارات، کار اجرایی آغاز می‌شود.

سردار گودرزی با بیان اینکه هدف از انسداد مرزها، عدم ورود افراد به صورت غیرقانونی به کشور است، ادامه داد: این مهم با استفاده از حس‌گرها، پهپادها، سامانه‌های الکترونیکی و اپتیکی، دیوارکشی و فنس‌کشی انجام خواهد شد و در کنار آنها، اشتغالی هم برای مردم محلی خواهد داشت.

وی گفت: بستر نظارت مرز به صورت هوشمند و الکترونیکی در حال شکل‌گیری و نسبت به سال‌های قبل در حال افزایش و گسترش است که می‌تواند در توان عملیاتی مرزبانان موثر باشد.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه هیچ‌گونه مشکلی در مرز‌های مشترک ایران و افغانستان وجود ندارد، افزود: در بازدید از مرز‌های شرقی توان بالای یگان‌های مرزی، آموزش و سازماندهی مناسب و بهبود جاده‌های مرزی مشاهده شد و طبق حضور در بازارچه‌های مرزی دوغارون خراسان رضوی و یزدان خراسان جنوبی تسهیلگری اقتصادی توسط مرزبانان وجود دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید