ایران:اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، بی تفاوت نخواهیم بود
کد خبر: 18114

ایران:اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، بی تفاوت نخواهیم بود

وزیر امور خارجه با بیان اینکه آماده بررسی ادعای فروش پهپاد در جلسه مشترک با اوکراین هستیم، گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی برای به کارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

به گزارش خودکارنیوز، سین امیرعبداللهیان روز دوشنبه در دیدار با اعضای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا)، وی با بیان اینکه به اختصار به موضوعی که در دستور کار جهان غرب در مورد ایران قرار دارد اشاره می کنم، افزود: یک موضوع اینکه نگاه ایران به جنگ به اوکراین و ارسال پهپادهایی است که از سوی رسانه غربی متوجه ایران شده و موضوع دوم نیز گفت وگوهای وین با ۱+۴ و مذاکرات غیرمستقیم با آمریکا برای لغو تحریم های ظالمانه است که فعالانه پیگیری می‌شود.

 

وزیر امور خارجه تصریح کرد: موضوع ایران در مورد جنگ به روشنی مطرح شده و همانطور که مخالف جنگ در سوریه و یمن هستیم، مخالفت جنگ در اوکراین نیز هستیم و بارها در ماه های گذشته تلاش های رییس جمهور و همکارانم در وزارت خارجه صرف توقف جنگ و مذاکره سیاسی شده است.

امیرعبداللهیان ادامه داد: طرف اوکراینی در آغاز جنگ دنبال آتش بس بود اما طرف روس می‌گفت که اوکراین دنبال آتش بس نیست اما پس از مدتی شرایط برعکس شد و دو طرف همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست تهران، متناقض نیست و قویا برای قراری صلح در منطقه از جمله اوکراین تلاش می کنیم، افزود: اکنون فضاسازی علیه ما وجود دارد و ایران را متهم می‌کنند که پهپاد از سوی ایران در اختیار مسکو قرار گرفته، اما مایلم بگویم که ایران و روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله دفاعی هستند.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: درگذشته تسلیحاتی را از روسیه دریافت کرده ایم و همچنان دریافت می کنیم و امکاناتی را به روسیه می دهیم و در جنگ اوکراین با نگاه اصولی مخالف به جنگ، هم مخالف جنگ در روسیه و هم مخالف جنگ در اوکراین هستیم و هیچ سلاحی به روسیه برای جنگ به اوکراین ندادیم.

وی ادامه داد: پنجشنبه گذشته در تماس تلفنی با آقای بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وی گفتم که آمادگی داریم تیمی از نظامیان و متخصصان ایرانی و اوکراینی نشست مشترکی داشته باشند و نیز آمادگی داریم از طرف اوکراین هر گونه مدرکی که دارند ارائه کنند و اگر در این نشست برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی استفاده کرده، ما بی تفاوت نخواهیم بود.

امیرعبداللهیان افزود: مقامات روسیه تاکید کردند که سلاح ها علیه اوکراین، روسی است و اطمینان داریم هیچ تهدیدی از ایران در قبال اوکراین وجود ندارد و هیچ سلاحی به روسیه نداده و نخواهیم داد.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید