وحیدی: اقوام ایرانی در امنیت کشور دخیل هستند/  همه کنار هم با پرچم و سرود ملی به عظمت می‌رسیم
کد خبر: 18488

وحیدی: اقوام ایرانی در امنیت کشور دخیل هستند/ همه کنار هم با پرچم و سرود ملی به عظمت می‌رسیم

وزیر کشور به برگزاری جشنواره اقوام در گلستان اشاره کرد و گفت: پیام اصلی این جشنواره این است که همه کنار هم هستیم و با پرچم و سرود ملی خود به عظمت خواهیم رسید و همه مردم ما به این مفاخر افتخار می‌کنند.

به گزارش خودکارنیوز، حمد وحیدی  در مراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره اقوام ایران‌زمین اظهار داشت: اقوام ایرانی بزرگترین فرصت کشور برای نمایش قدرت مدیریت ازنوع نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که در یک گستره جغرافیایی بزرگ در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی‌شود.

 

وی با اشاره به وجود اقوام مختلف در کشور تصریح کرد: در 43 سال گذشته دشمن قصد داشت ما را با اقواممان تهدید کند درحالی که وجود اقوام برای ما فرصت بزرگی را فراهم کرده است و سکونت اقوام در مرزهای مختلف کشور فرصت کم‌نظیری را فراهم کرده است به‌طوری که مرزهای این کشور در امنیت باشد.

وحیدی افزود: اقوام بزرگترین فرصت‌های کشور برای نمایش قدرت مدیریت از نوع نظام مقدس جمهوری اسلامی بر یک گستره جغرافیایی بزرگ است که در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی‌شود.

وزیر کشور ادامه داد: اقوام ما در تعامل با هم هستند و همین مسئله نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و با همه تلاش دشمنان که روی اقوام در این سالها کار کرده‌اند نتوانسته‌اند موفق شوند.

وحیدی اضافه کرد: در کشور ما هرکدام از این قومیت‌ها با فرهنگ و اصالت خود مقابل فرهنگ غرب از کشور صیانت می‌کنند هرچند غربی‌ها به‌دنبال آن هستند که این هویت‌ها را از بین ببرند، اما ما وظیفه داریم به این هویت توجه و فرهنگ خود را در برابر فرهنگ مهاجم غرب حفظ کنیم.

وی به برگزاری جشنواره اقوام در گلستان اشاره و ابراز کرد: پیام اصلی جشنواره این است که همه کنار هم هستیم و با پرچم و سرود ملی خود به عظمت خواهیم رسید و همه مردم ما به این مفاخر افتخار می‌کنند.

وزیر کشور افزود: اقوام ایرانی در پیشرفت کشور و امنیت کشور دخیل هستند همه باید از این فرصت بهره بگیریم و کنار هم یکدیگر را هم به‌خوبی بشناسیم و از گردشگری و اقتصاد هم غافل نباشیم.

اقوام ایرانی فرصت بزرگ کشور هستند و باید توانمندی‌های آنها شکوفا شود

احمد وحیدی همچنین امشب در حاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین اظهار داشت: اقوام ایرانی فرصت بزرگ کشور ما هستند و زیر چتر ایرانی بودن نقش بزرگی را ایفا می‌کنند و  این همبستگی مورد حسد دشمنان است.

وزیر کشور گفت: ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی و اقتصادی در اقوام باید شکوفا شود و این شکوفایی با شناخت و ارتباط اقوام میسر خواهد شد.

وحیدی تأکید کرد: باید ارتباط گسترده دایمی بین قومیت‌ها ایجاد شود تا این به قدرت و اقتدار کشور تبدیل شود و هم سبب تحکیم فرهنگ و توسعه اقتصادی این مرز و بوم شود.

وی اضافه کرد: استان گلستان، نگین اقوام ایرانی است که مردمان آن زیر سایه پرچم وحدت، سرافرازانه کنار هم زندگی می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید