وزیر دفاع:کی‌یِف هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد
کد خبر: 19320

وزیر دفاع:کی‌یِف هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی ارائه نکرد

امیر سرتیپ آشتیانی گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد .

به گزارش خودکارنیوز، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگویی در توضیح نشست کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و اوکراین در مورد استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: طرف اوکراینی هیچ مدرکی دال بر استفاده روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ با این کشور در نشست فنی ارائه نکرد و آن را به جلسات بعد موکول کرد.

وی افزود: البته این موضوع، مهم و قابل پیگیری نیست، زیرا خیلی از سخنان براساس اظهارات بی‌پایه و اساس و شایعات مطرح شده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: همکاری نظامی جمهوری اسلامی ایران و روسیه از گذشته وجود داشته و در این زمینه و برای استفاده از پهپاد ایران در جنگ اوکراین همکاری شکل نگرفته است.

امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همچنین در نشست مشترک با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با مرور تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و ارائه تحلیلی از تهدیدات دشمنان گفت: وزارت دفاع مصمم به پیگیری اهداف و مأموریت‌های واگذار شده است و اجازه نمی‌دهد که دشمنان تمرکز ما را از موضوعات راهبردی منحرف کنند.

وزیر دفاع با اشاره به عملیات روانی بی‌سابقه و جنگ ترکیبی دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن توانایی‌های قدرت‌ساز و ظرفیت‌های نقش‌آفرین جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه و بین‌الملل، تأکید کرد: تقویت مؤلفه‌های تولید قدرت، راهبرد اصلی ما در وزارت دفاع است و این مسیر با همت، قدرت و سرعت ادامه دارد و ما شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیر و رشدهای جهشی هستیم.

در این نشست وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به آگاهی مناسب اعضای کمیسیون از پیشرفت‌های دفاعی کشور و طرح‌های در دست اجرا، ضمن ابراز خرسندی از دستاوردهای جهشی حمایت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را از برنامه‌های دفاعی از اولویت‌های مجلس شورا اسلامی دانست.

همچنین اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این نشست دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح و وزیر دفاع دستورات لازم را به مسئولان وزارت دفاع صادر کرد.

دیدگاه تان را بنویسید