آیت الله اراکی: «انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید»
کد خبر: 19386

آیت الله اراکی: «انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید»

آیت الله اراکی رئیس جمهور چین را دروغگو نامید و گفت: اگر آنها به دنبال ایجاد ثبات در منطقه هستند چرا از عربستان نخواستند نیروهای خود را از یمن بیرون بکشند.

به گزارش خودکارنیوز، عضو شواری عالی حوزه علمیه و مجلس خبرگان رهبری عصر دیروز در مراسم رونمایی 12 اثر از آثار دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی به مناسبت هفته پژوهش گفت: دو فضای زندگی داریم؛ فضای زندگی یکی از مقومات سبک زندگی است و قبل از سبک زندگی باید از فضای زندگی سخن گفت. ما در زندگی جسمانی و حیوانی خودمان به فضایی نیاز داریم که در آن آب و خاک و محیط پاک باشد. امروز فضای مجازی فضای زندگی مردم شده است. این فضا می تواند فضای ظلمانی یا نورانی باشد. انسانیت انسان در فضایی که قرآن آن را ترسیم می کند زنده می‌شود کما اینکه در سوره بقره آمده است: اللَّهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النّورِ وَالَّذینَ کَفَروا أَولِیاؤُهُمُ الطّاغوتُ یُخرِجونَهُم مِنَ النّورِ إِلَى الظُّلُماتِ. یکی از مشکلات جامعه و تمدن غرب فضای مرگ‌آلودی است که برای حیات انسانی فراهم می‌کنند. این فضا کاملا ظلمانی است و در چنین فضایی انسانیت می‌میرد.

وی افزود: در جامعه غرب عکس العمل شایسته نسبت به جنایتهایی که حکام آنان مرتکب می‌شوند نمی‌بینیم. مثلا بمباران اتمی ژاپن، پشتیبانی از صدام در جنگ با ایران تا حد در اختیار قرار دادن همه وسائل کشنده دست جمعی و جنگ شیمیایی نمونه‌ای از این جنایات است. هنوز منظر کشته‌های کرد کردستان ایران و عراق در ذهنها هست. حداقل پنج هزار نفر توسط صدام در یک لحظه از بین رفتند، ولی هنوز صدام را محکوم نکرده‌اند. بعد از تسلط آمریکا به عراق حتی اجازه ندادند صدام در برابر جرائمی که علیه ایران انجام داده محاکمه شود. کشتارهای عجیبی در یمن انجام می‌شود ولی به جای محکوم کردن این جنایات شاهد پشتبانی غرب از عربستان هستیم.

آیت الله اراکی به سفر رئیس جمهور چین از عربستان و صدور بیانیه مشترک آنها اشاره کرد و گفت: چین گفت ما به خاطر امنیت منطقه و ایجاد صلح و آرامش چنین موضع گرفته‌ایم. اما هیچکسی به رئیس جمهور چین اشکال نکرد که چرا به سعودیها به خاطر جنایت در یمن اعتراض نکردی و چرا دروغ می گویی؟ انتظار نداشتیم رئیس جمهور چین دروغ بگوید. آیا شما به عربستان و امارات گفتید نیروهای خود را از یمن بیرون بکشند؟ به جزائری که هزاران سال ایرانی بوده‌اند چسبیدید؟ تمام سواحل خلیج فارس ایرانی بوده و اصلا اینجا حکومتی نبوده است. اگر ایران برای ثبات در منطقه ادعایی را نسبت به این سواحل مطرح نمی‌کند، دلیل بر این نیست که دیگران ادعا کنند.

وی افزود: آیا در اروپا انسان و متفکر وجود ندارد که بر سیاستهای غرب اعتراض کنند؟ غرب اقرار کرده که داعش را درست کرده است. چرا علیه آنها موضع نمی‌گیرند؟ آرم حزب دموکرات آمریکا یکی الاغ و آرم حزب جمهوری‌خواه این کشور فیل است. الاغ نماد حماقت و فیل نماد خشونت است. کسی نیست در این جامعه به آنها بگوید شما از حمار و فیل نماد بهتری نداشتید که ارزش بهتری را در دنیا ترویج کند؟ فضایی که اینها برای زندگی بشر به وجود آورده‌اند ظلمانی است و در این فضا، حقیقت دیده نمی‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید