کمال خرازی: سلاح هسته‌ای را مولفه امنیت نمی‌دانیم
کد خبر: 19514

کمال خرازی: سلاح هسته‌ای را مولفه امنیت نمی‌دانیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: ما امروز از توانمندی‌های بالایی برخورداریم ولی قصد تولید بمب اتم نداریم چون این سلاح را مولفه امنیت نمی‌دانیم.

به گزارش خودکارنیوز، سید کمال خرازی در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران گفت: با مقاومت ایران و همت دانشمندان ایرانی ما به حدی رسیدیم که ۱۹ هزار سانتریفیوژ داشتیم و به همین دلیل غربی‌ها برای برجام پیش قدم شدند.

وی با بیان این که از نظر اعتقادی ما تولید بمب اتم را حرام می‌دانیم، تاکید کرد: از نظر راهبردی تولید بمب را راهگشا نمی‌دانیم . جمهوری اسلامی ایران در صدد تولید بمب اتم نیست، چرا که معتقد است سلاح‌های هسته ای از جمله بمب اتم باعث ایجاد امنیت نمی‌شوند.

خرازی با انتقاد از بیانیه مشترک چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس در ارتباط با ادعاهای مطرح شده در این بیانیه در مورد تمامیت ارضی ایران، اظهار کرد: در جریان سفر رئیس جمهور چین به منطقه و در بیانیه مشترک که منتشر شده خطایی رخ داد و آنها در مورد مباحث سیاسی و تمامیت ارضی ایران صحبت کردند. البته آنها بعدا سعی کردند که این خطا را جبران کنند ولی این خطا به مشابه این بود که ما بیاییم در مورد وضعیت تایوان که جزو خاک چین است اظهار نظر کنیم و قطعا این موضوع مورد خرسندی چینی‌ها نیست.

دیدگاه تان را بنویسید