وزیر کشور: بین دولت و مردم گفت‌وگو بسیار گسترده است/ دشمن به دنبال ناامنی در ایران است
کد خبر: 19740

وزیر کشور: بین دولت و مردم گفت‌وگو بسیار گسترده است/ دشمن به دنبال ناامنی در ایران است

وزیر کشور گفت: آنچه که در کشور اتفاق افتاد ارتباطی به موضوع گفت‌وگو نداشت، دشمن به دنبال ناامنی و بی‌ثباتی در کشور بود.

 
 
به گزارش خودکارنیوز، احمد وحیدی درباره تاکید روسای قوه قضاییه و مجریه برای برقراری گفت‌وگو کردن با آحاد جامعه و اقدامات صورت گرفته در وزارت کشور برای این کار گفت: ما یک موضوعی تحت عنوان خانه احزاب داریم، همه احزاب در آن خانه حضور دارند که به طور طبیعی وجود دارد و مرتب تشکیل جلسه می‌دهند و گفت‌وگوها بین احزاب صورت می‌گیرد.
 
وزیر کشور، با بیان این‌که این گفت‌وگوها را باید موسع‌تر کرد، یادآور شد: یک مصوبه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گفت‌وگو دارد که دنبال این هستیم اگر بشود آن را سامان دهیم و به شکل گسترده‌تری برابر مصوباتی که شورای عالی فرهنگی داشته است آن را هم انجام دهیم.
 
وی با اشاره به این‌که گفت‌وگوها در حال حاضر هم برقرار است، اظهار داشت: حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف همچنین سفرهای استانی ریاست‌جمهور و وزرا در حال انجام است و وقتی با مردم می‌نشینند آنان هر حرفی دارند می‌زنند. در سطح استانی معمولاً از گروه‌های مختلف و گروه‌های استانی، حتی سیاسی و صنوف مختلف می‌آیند و حرف‌های‌شان را می‌زنند. این طور نیست که بین دولت و مردم گفت‌وگو برقرار نباشد، گفت‌وگو بسیار گسترده است.
 
وی ادامه داد: شخص ریاست‌جمهور و وزرای مختلف به جاهایی که می‌روند با مردم گفت‌وگو و تعامل دارند. مردم حرف‌های‌شان را می‌زنند و این گفت‌وگوها در جریان‌های مختلف گروه‌های صنفی، اجتماعی، اقتصادی و تشکیلاتی که بعضاً تشکلات سیاسی هستند، برقرار است. ولی مع‌هذا ممکن است توجه و انعکاس آن به اندازه کافی در صحنه رسانه نبوده باشد. ولی کار برقرار است و طبیعتا هر مقدار که بتوانیم سازمان یافته‌تر و گسترده‌تر انجام دهیم، دنبال می‌کنیم.
وحیدی درباره این‌که آیا بهتر نبود پیش از رخ دادن اتفاقات اخیر، مسئله گفت‌وگو مطرح می‌شد تا شاهد حوادث ماه‌های گذشته در کشور نباشیم، گفت: این موضوع و هر آنچه که اتفاق افتاد ارتباطی با گفت‌وگو نداشت، آنچه که اتفاق افتاد، حاصل طراحی دشمن بود و بابت اینکه ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور کند. وی تاکید کرد: اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند، آنان به دانشگاه‌ها می‌روند با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند در سفرهای استانی هم همینطور.
 
وزیر کشور ادامه داد: در یک سال و خورده‌ای که این دولت جدید بر سر کار آمده، ریاست محترم جمهور به ۳۱ استان رفته‌اند، وزرا مرتب به استان‌ها رفت و آمد دارند.

 

دیدگاه تان را بنویسید