احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایران
کد خبر: 19987

احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه ایران

سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش خودکارنیوز ، به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ، بدنبال اقدام موهن یک نشریه فرانسوی در توهین به مرجعیت، مقدسات و ارزشهای دینی و ملی، "نیکلاس رش" سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران عصر امروز به وزارت امور خارجه احضار شد.

ناصر کنعانی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در جریان این احضار، ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید کشورمان به دولت فرانسه اظهار کرد : جمهوری اسلامی ایران توهین به مقدسات و ارزشهای اسلامی، مذهبی و ملی خود را به هیچ وجه نمی پذیرد و فرانسه حق ندارد به بهانه آزادی بیان، اهانت به مقدسات دیگر کشورها و ملت‌های مسلمان را توجیه نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سابقه سیاه نشریه فرانسوی در تعرض به ساحت مقدس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم، قرآن کریم و دین مبین اسلام، افزود: جمهوری اسلامی ایران مسئولیت‌های ناشی از این اقدام نفرت انگیز، توهین آمیز و غیرموجه را متوجه دولت فرانسه می‌داند.

کنعانی در پایان با تصریح بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حق واکنش متناسب را برای خود محفوظ می داند، یادداشت اعتراض رسمی وزارت امور خارجه کشورمان در این رابطه را تسلیم سفیر فرانسه کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در انتظار توضیح و اقدام جبرانی دولت فرانسه در محکومیت رفتار غیرقابل قبول نشریه فرانسوی می باشد.

سفیر فرانسه در پاسخ تأکید کرد دیدگاههای مطرح شده و متن یادداشت اعتراض را سریعا به مقامات کشورش منتقل خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید