امیرعبداللهیان: لابی صهیونیستی در ورای توهین نشریه فرانسوی قرار دارد
کد خبر: 20039

امیرعبداللهیان: لابی صهیونیستی در ورای توهین نشریه فرانسوی قرار دارد

در تماس تلفنی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و بلاول بوتور زرداری همتای پاکستانی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه وبرخی موضوعات منطقه‌ای و بین المللی مورد رایزنی و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خودکارنیوز، وزیر امور خارجه ایران ضمن اظهار خرسندی از روند رو به گسترش روابط دو جانبه، به خصوص برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی میان دو کشور به میزبانی پاکستان، بر اهمیت اجرایی شدن توافق‌های صورت گرفته در این کمیسیون تاکید کرد.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران برای گشایش بازارچه مرزی "پیشین - مند" آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه تحرکات لابی رژیم صهیونیستی در گسترش اسلام هراسی و نیز اقدام جدید این رژیم جعلی در هتک حرمت مسجد الاقصی را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

امیرعبداللهیان ضمن اشاره به مسئولیت دولت فرانسه گفت: لابی صهیونیستی در ورای اقدام نشریه فرانسوی در توهین به مقدسات و مرجعیت دینی قرار دارد، هر چند چیزی از مسئولیت دولت فرانسه نیز در این خصوص کاسته نمی‌شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه گفتگو با همتای پاکستانی خود تاکید کرد:کشور‌های اسلامی نباید اجازه دهند برخی کشور‌های غربی به اسم آزادی، توهین به مقدسات و نفرت پراکنی را در دستور کار خود قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نگران کننده افغانستان، نسبت به محروم کردن دختران از تحصیل در افغانستان ابراز تأسف کرد و بار دیگر بر ضرورت شکل گیری دولت فراگیر در این کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان بر ضرورت همکاری‌های مشترک نظامی و امنیتی دو کشور در مبارزه با فعالیت‌های تروریستی تاکید کرد.

بلاول بوتور زرداری همچنین از کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به سیل زدگان پاکستانی تشکر کرد و بر ضرورت تحقق هر چه سریع‌تر توافق‌های به دست آمده در نشست اخیر کمیسیون مشترک در راستای گسترش روابط خوب و سازنده میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان ضمن ابراز نگرانی از تداوم رویکرد‌های تهاجمی رژیم صهیونیستی، به خصوص اقدامات این رژیم در هتک حرمت مسجد الاقصی را محکوم کرد و افزود، سکوت کشور‌ها در برابر بی عدالتی در فلسطین باید پایان یابد.

وی با اشاره به سابقه بد نشریه فرانسوی در توهین به ساحت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و ارزش‌ها و مرجعیت دینی افزود، پاکستان آمادگی دارد در همکاری با دولت‌های اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در راستای مقابله با هرگونه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اقدام نماید.

بلاول بوتور زرداری در پایان بر ضرورت تداوم آموزش زنان در افغانستان، تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم در این کشور تاکید کرد.

دیدگاه تان را بنویسید