رئیس جمهور وارد یزد شد / مشکلات استان یزد را احصا کرده‌ایم
کد خبر: 20190

رئیس جمهور وارد یزد شد / مشکلات استان یزد را احصا کرده‌ایم

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیئت دولت در دور دوم سفرهای استانی، صبح امروز پنجشنبه وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

به گزارش خودکارنیوز،آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به فرودگاه استان یزد در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در این سفر انشاالله با مردم عزیز و پرتلاش استان یزد و مدیران این استان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف دیدار داریم.

وی با ادای احترام به شهدای استان از جمله آیت الله شهید صدوقی(ره) و تمامی مفاخر استان یزد که جزو مفاخر ایران اسلامی و جهان اسلام هستند خاطرنشان کرد: در دور نخست سفر به دلیل شرایط کرونایی توفیق دیدارهای مردمی را نداشتم اما در این سفر که دو روزه انجام می‌شود، علاوه بر نشست های کاری با مدیران و مسئولان، حتما دیدارهای مردمی هم خواهیم داشت تا بخشی از دین خود به این مردم را انجام دهیم.

رئیس جمهور گفت: امیدوارم در این دو روز از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که مردم دارند به ویژه در برخی شهرستانهایی که در نقاط غیربرخوردار قرار گرفته اند آگاه شویم و برای رفع آن اقدام کنیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: پیش از این سفر نمایندگانی را به استان اعزام کرده و با اقشار مختلف دیدار کرده اند و تمامی نیازهایی که مردم در استان داشته و دارند را احصا کردیم و امیدواریم در این سفر دغدغه‌های مردم را دنبال کرده و بخشی از آن را در این سفر تصمیم بگیریم و اگر مواردی باید در مرکز دنبال شود با جدیت دنبال شود تا مردم استان یزد مثل همیشه که با امیدواری، قناعت، قنوت و ارتباط با خدا، درصحنه بودن، رشادت و ایثار زندگی کردند بعد از این هم همین جلوه‌های زیبا را داشته باشند.

وی از هدیه هیئت‌های مذهبی یزد که یک ترمه به عنوان نماد یزد حسینیه ایران بود تقدیر و تشکر کرد.

 

جزئیات برنامه های رئیس جمهور در استان یزد

 

رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شد و مورد استقبال نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی قرار گرفت.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزرای کشور، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و نیرو در این سفر 2 روزه، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.

دیدار عمومی با مردم، افتتاح خط انتقال آب شرب استان یزد از منابع صنعت در مواقع اضطراری، آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد و فلات مرکزی و آغاز ساخت 23 هزار و 600 واحد مسکونی ویلایی از مهمترین برنامه های سفر رئیس جمهور به استان است.

مهمترین طرحی که قرار است با حضور رئیس جمهور کلید بخورد، انتقال آب دریا به کویر است تا مشکل کم آبی در این استان حل شود.

آغاز عملیات آماده سازی طرح شهرک پردیس زندگی در مساحت 377 هکتار، افتتاح نخستین بیمارستان بحران کشور، احیای کارخانه آهن بافق، گازرسانی به 66روستای استان یزد و 11 طرح انتقال و فوق توزیع این استان از برنامه‌های رئیس دولت سیزدهم در این سفر است.

دیدار با اقشار مختلف مردم در میدان امیرچقماق یزد، نشست با مدیران، نخبگان، صنعتگران و جوانان و همچنین شرکت در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جهور و جمعی از اعضای هیات دولت به استان یزد است

دیدگاه تان را بنویسید